Aktualizacja: 04.03.2025 05:55 Publikacja: 17.12.2024 20:50
Wtorkowa sesja była dla WIG 20 piątą z rzędu zakończoną na minusie
Foto: AdobeStock
Chociaż statystycznie grudzień to dobry czas dla giełd, to nasz rynek pokazuje, że nic sobie nie robi z zależności historycznych. Od kilku dni WIG20 razi słabością. Zamiast więc cieszyć się grudniowym rajdem św. Mikołaja, wielu inwestorów zapewne marzy już o tym, by jak najszybciej przyszły święta, by chociaż na chwilę móc zapomnieć o rynkowych problemach.
Te, we wtorek towarzyszyły nam praktycznie od początku dnia. WIG20 już w pierwszych minutach był pod kreską. Przewaga niedźwiedzi z każdą godziną handlu jednak rosła. W połowie notowań nasz flagowy indeks tracił ponad 1 proc. W tym samym czasie największe europejskie rynki notowały jedynie nieznaczne przeceny. Nasz rynek na tym jednak nie zamierzał poprzestawać, w myśl zasady „jak coś robić, to robić to dobrze”. Niedźwiedzie w drugiej części dnia przypuściły więc rynkowy szturm, którym momentami miał znamiona paniki. Przed zakończeniem notowań WIG20 tracił na wartości około 2,5 proc., co stawiało nas, nie pierwszy zresztą raz, w gronie najsłabszych rynków w Europie. Tego nie udało się uratować, szczególnie, że i kolor czerwony pojawił się na starcie Wall Street. Ostatecznie nasz główny indeks stracił 2,6 proc. Tym samym wtorkowa sesja była dla niego piątą z rzędu zakończoną na minusie.
Sytuacja na rynku pracy sprawia, że organizacje już nie tylko działają na rzecz przyciągnięcia nowych talentów, ale też ukierunkowują swoje działania na rozwój obecnych pracowników.
Czy istnieje sposób, by zapanować nad wydatkami i jednocześnie uprościć procesy związane z użytkowaniem pojazdów? Volkswagen Financial Services proponuje wynajem długoterminowy – rozwiązanie, które zapewnia przewidywalność kosztów i pełne wsparcie w obsłudze floty.
Dlaczego brak presji i poczucie stabilizacji mogą osłabiać zdolność do dostrzegania kluczowych zmian? W rozmowie z Agnieszką Kulas, dyrektor zarządzającą i partnerką w Boston Consulting Group, szukamy odpowiedzi na pytanie, jak liderzy mogą zachować ciekawość i otwartość, by nie przegapić tego, co naprawdę istotne.
Chyba każdy z nas przynajmniej raz stawał przed wyborem jakiegoś produktu bankowego. W gąszczu ofert i ich parametrów niezwykle trudno się połapać, a zły wybór może słono kosztować. Na szczęście z pomocą przychodzi porównywarka finansowa.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
Akcje Diagnostyki zadebiutowały na GPW. Kurs otwarcia wyniósł 125,5 zł czyli był o 19,5 proc. wyższy od ceny emisyjnej. Chwilę po debiucie wzrosty jeszcze przyspieszyły i przekraczały 25 proc.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Sytuacja na rynku pracy sprawia, że organizacje już nie tylko działają na rzecz przyciągnięcia nowych talentów, ale też ukierunkowują swoje działania na rozwój obecnych pracowników.
Czy istnieje sposób, by zapanować nad wydatkami i jednocześnie uprościć procesy związane z użytkowaniem pojazdów? Volkswagen Financial Services proponuje wynajem długoterminowy – rozwiązanie, które zapewnia przewidywalność kosztów i pełne wsparcie w obsłudze floty.
Orlen aktywnie współpracuje z nauką, inwestując w innowacje technologiczne i badania w obszarze energetyki, chemii oraz ochrony środowiska.
Różnorodność pozwala nam patrzeć na codzienną pracę z różnych perspektyw. Tworzy się wartość dodana, możliwość codziennej burzy mózgów i konfrontowania różnych punktów widzenia – mówi Agata Dziuba, starsza kierowniczka ds. HR w Amazon.
Pierwsze dwa miesiące 2025 roku jako Nextbike już za nami. Za nami także pierwsze przetargi, operacyjne wyzwania, branżowe dyskusje oraz plany na nadchodzące tygodnie – a wraz z nimi cenne spostrzeżenia na przyszłość. Choć trendy na 2025 rok stały się codziennością, my postanowiliśmy spojrzeć dalej i spróbować przewidzieć, jak będzie kształtować się sektor mikromobilności w 2030 roku.
Średnioterminowym, nadrzędnym celem jest przywrócenie PKP Cargo utraconej pozycji rynkowej oraz odzyskanie rentowności – mówią Agnieszka Wasilewska-Semail, prezes spółki, i Paweł Miłek, wiceprezes i członek zarządu ds. restrukturyzacji.
Największy na świecie producent chipów, TSMC, chce zainwestować co najmniej 100 miliardów dolarów w rozwój amerykańskich fabryk mikroprocesorów. To efekt nacisków Trumpa na Tajwańczyków, by zwiększyli produkcję na Stanach.
Razem z norweskim Equinorem, jedną z największych europejskich firm energetycznych, Orlen zbuduje kompetencje dotyczące wykorzystania technologii wychwytana i magazynowania Co2. Ma to pozwolić zmniejszyć emisyjność polskiej gospodarki.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas