Aktualizacja: 30.07.2021 14:33 Publikacja: 30.07.2021 14:33
Foto: Bloomberg
W III kwartale roku finansowego 2021 (kwiecień-czerwiec) koncern osiągnął zysk netto 587 mln dolarów po sześciu kolejnych kwartałach na minusie, po starcie 2,4 mld rok wcześniej, zysk operacyjny 755 mln wobec straty 3,32 mld i zwiększył obroty o 44 proc. do prawie 17 mld dolarów. Analitycy spodziewali się średniej straty 454,8 mln i obrotów 16,54 mld. Dział samolotów cywilnych stracił jednak 472 mln dolarów, ale dział wojskowy zarobił 958 mln, a dział usług 531 mln.
Poprawa jest zasługą samolotów B737 MAX, których dostawy przekroczyły 130 sztuk od czasu zniesienia uziemienia w listopadzie 2020. Boeing zwiększył ich produkcję do 16 miesięcznie, z początkiem 2022 r. chce dojść do 31 sztuk co miesiąc. Wraz z ożywieniem podróży linie lotnicze zaczęły zamawiać te samoloty, Southwest kupiła w marcu 100 sztuk, United w czerwcu 200. Ryanair zachęca Boeinga do uruchomienia produkcji największego MAX 10, zgłasza chęć kupienia kilkuset, o ile cena będzie dobra.
Jeden z liderów rynku car-sharingu w Polsce zdecydował właśnie o wstrzymaniu świadczenia usług tzw. współdzielenia samochodów. Panek tłumaczy zaskakujący ruch „powodami ekonomicznymi”.
Koalicja kilkunastu najważniejszych firm i organizacji amerykańskiej branży lotniczej apeluje do Donalda Trumpa, aby ze swoich regulacyjnych zmian wyłączył ten rynek. Ostrzega przed poważnymi konsekwencjami.
Luty 2025 roku przyniósł zastopowanie długotrwałego, trwającego nieprzerwanie przez 19 miesięcy wzrostu importu używanych samochodów.
Jeden z pomysłów Donalda Trumpa na gospodarkę zakłada odbudowę przemysłu okrętowego. Dziś w tej branży USA to liliput w porównaniu z Azją. Zmiana tego stanu rzeczy zajmie lata.
Rola Bałtyku jest kluczowa w kontekście transformacji europejskiego sektora energii. Akwen doskonale nadaje się do rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, sprzyja też rozwojowi innych technologii niskoemisyjnych, w tym odnawialnego wodoru.
Dwie katastrofy i coraz częściej pojawiające się informacje o niedociągnięciach w branży lotniczej zaniepokoiły Amerykanów. Kiedy do głosu doszedł jeszcze Elon Musk i zaatakował kontrolerów lotów, mieszkańcy USA naprawdę zaczęli się bać latania.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Fatalna sytuacja przewoźników radykalizuje przedsiębiorców, którzy zapowiadają protesty, jeśli państwo nie obniży kosztów prowadzenia działalności.
CPK na pewno powstanie? W Baranowie wciąż nie wszyscy są o tym przekonani. A życie w takiej niepewności potrafi być naprawdę nieprzyjemne.
IRU chwali się postępami systemu TIR w Chinach. Organizacja przekonuje, że dzięki zwiększonej współpracy między partnerami publicznymi i prywatnymi liczba chińskich operatorów TIR i pojazdów gwałtownie wzrosła.
Polski rynek inwestycyjny zwiększa obroty. W nieruchomości komercyjne zainwestowano w zeszłym roku prawie 5 mld euro, to wzrost o 130 proc.
Polscy producenci pociągów w pospiechu rozbudowują moce przerobowe, aby sprostać zamówieniom wartości kilkunastu miliardów złotych.
W lutym, najkrótszym miesiącu w roku, Lotnisko Chopina odprawiło prawie 1,6 mln pasażerów. To o ponad 1,5 tys. więcej niż w styczniu 2025 r. i o 11,2 proc. więcej niż w lutym 2024. Doskonałe są także wyniki cargo.
Dwie katastrofy i coraz częściej pojawiające się informacje o niedociągnięciach w branży lotniczej zaniepokoiły Amerykanów. Kiedy do głosu doszedł jeszcze Elon Musk i zaatakował kontrolerów lotów, mieszkańcy USA naprawdę zaczęli się bać latania.
Przewoźnicy z coraz większą desperacją domagają się obniżenia ustawowych kosztów prowadzenia działalności. Wskazują, że nie są konkurencyjni na europejskim rynku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas