Czy Lidl przesadził z dziećmi w reklamie bielizny?

Komisja Etyki Reklamy rozpatrzyła wniosek, w którym konsumentka skarży się na spot telewizyjny sieci sklepów Lidl.

Publikacja: 09.03.2018 17:00

Czy Lidl przesadził z dziećmi w reklamie bielizny?

Foto: Bloomberg

Skarżąca uznała za niestosowne, by w reklamie podkoszulek występowały dzieci w bieliźnie. Podkreśliła, że w taki sposób firma zwraca uwagę pedofilów.

- Reklama dotyczy oferty podkoszulek do kupienia w dwupaku, w Lidlu. Są w niej dzieci ubrane w bieliznę, w podkoszulki i majtki, co uważam za niestosowne. Myślę, że niejeden pedofil jest zachwycony tą reklamą! – napisała klientka.

W związku ze skargą wniesiono wniosek o uznanie reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami oraz, że nie była ona prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, co jest niezgodne z art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy.

Spółka Lidl odparła zarzuty skarżącej twierdząc, że nie doszło do naruszenia.

W ocenie przedsiębiorcy trudno zanegować fakt, że w legalnej z prawnego punktu widzenia reklamie bielizny dziecięcej nie można zaprezentować wizerunku dzieci ubranych w przedmiot reklamy.

- Przygotowanie reklamy, w której obecne są dzieci jest w takim przypadku w pełni uzasadnione ze względu na charakter reklamowanego produktu – wyjaśnił skarżony.

Firma zauważyła, że reklama nie złamała przy tym żadnych standardów moralnych i nie wykroczyła poza społecznie akceptowalne granice.

- (..) skarga konsumencka była jedynie pojedynczym przypadkiem, a reklama nie wywołała sprzeciwu o szerszym charakterze – czytamy w odpowiedzi na skargę.

Lidl podkreślił, że treści zawarte w spocie reklamowym nie były treściami erotycznymi, a forma prezentacji produktu nie była też ani wulgarna, ani niestosowna.

- Naszym zdaniem treści prezentowane w przedmiotowej reklamie nie stanowią naruszenia prawa, dobrych obyczajów, zasad odpowiedzialności społecznej ani też uczciwej konkurencji.

Skarżony stwierdził, że doszło do nadinterpretacji ze strony konsumentki.

Komisja Etyki Reklamy nie dopatrzyła się w spocie telewizyjnym naruszenia norm wskazanych przez wnioskodawczynię.

Zdaniem zespołu orzekającego przedmiotowa reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, z należytą starannością i nie narusza dobrych obyczajów.

Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów