Aktualizacja: 10.04.2020 09:47 Publikacja: 10.04.2020 09:15
Foto: Bloomberg
Boeing odmówił komentarza na ten temat. Ale o możliwych dobrowolnych zwolnieniach w ostatnim tygodniu mówił już prezes koncernu, David Calhoun. Powiedział wtedy, że pandemia Covid-19 będzie miała długotrwałe skutki dla całej branży lotniczej. Dwa tygodnie wcześniej Boeing, który wcześniej gorączkowo poszukiwał mechaników, poinformował o wstrzymaniu jakichkolwiek przyjęć nowych pracowników.
Według „WSJ" liczba zatrudnionych miałaby się zmniejszyć przede wszystkim dzięki wcześniejszym emeryturom i dobrowolnym odejściom z pracy rezygnacji z pracy. Wiadomo też, że największe cięcia w liczbie zatrudnionych nastąpią w części cywilnej, która od ponad roku boryka się z kłopotami po katastrofach Boeingów 737 MAX. W tej chwili doszła jeszcze zapaść w całej branży lotniczej, a przewoźnicy rezygnują z niepotwierdzonych zamówień i przesuwają terminy dostaw.
Rosyjska Federacja Transportu Lotniczego (Rosawiacja) jest zachwycona jakością usług irańskich mechaników lotniczych. Brak komponentów zastępują wyjątkowymi umiejętnościami.
Złośliwe uwagi Donalda Trumpa, który nie chce dłużej czekać na nowy Air Force One, to tylko czubek góry lodowej problemów, jakie ma przed sobą Boeing.
Mimo zaostrzenia sankcji rosyjskie linie lotnicze nadal otrzymują części do zachodnich maszyn, głównie airbusów i boeningów. Kontrabandę umożliwiają pośrednicy z Indii. Dobrze na niej zarabiają.
Solidne wyniki finansowe, dostawy nowych samolotów przyspieszą. - Ale to wszystko nie może odbywać się kosztem bezpieczeństwa produkcji oraz dekarbonizacji - zapowiada Guillaume Faury, prezes Airbusa.
Kłopoty z nawigacją przy zakłóconym sygnale GPS oraz przekleństwa w kabinie pilotów spowodowały katastrofę AZAL Airlines - uważa Aleksander Jakowlew, rosyjski ekspert lotniczy. Ani słowa o tym, że samolot został ostrzelany przez Rosjan.
• Czy wydatki na rehabilitację kręgosłupa przedsiębiorcy są firmowym kosztem podatkowym? Ważny wyrok NSA • Czy przedsiębiorca może rozliczyć połowę psa w kosztach domowej firmy? • Pierwsze propozycje deregulacyjne zespołu Brzoski • Prezydent podpisał ważną dla firm nowelizację • Jak zmotywować przedsiębiorców by zadbali o wyższe emerytury z ZUS • Czy przedsiębiorcy stracą swojego rzecznika? • Ważne terminy na ten tydzień
Prawie 370 mln zł sięgają w Krajowym Rejestrze Długów (KRD) niezapłacone zaległości finansowe gapowiczów, którzy jeździli komunikacją miejską bez biletu.
W ostatnim czasie wydarzyło się kilka wypadków samolotowych. Czy w związku z tym można uznać, że znajdujemy się w czasie, w którym działa tzw. prawo serii mówiące o tym, że w pewnych momentach katastrofy dzieją się częściej. Zapytaliśmy o to eksperta.
Solidne wyniki finansowe, dostawy nowych samolotów przyspieszą. - Ale to wszystko nie może odbywać się kosztem bezpieczeństwa produkcji oraz dekarbonizacji - zapowiada Guillaume Faury, prezes Airbusa.
Grypa i braki kadrowe w szkołach to mieszanka wybuchowa. Bo przy takiej skali zachorowań jak obecnie i przy takich brakach kadrowych w oświacie wystarczy, że na L4 pójdzie tylko kilka osób, a w szkole nie będzie nie tylko lekcji, ale także należytej opieki nad dzieckiem.
Ruch pasażerski na polskich lotniskach wzrósł w zeszłym roku o 15,6 procent i osiągnął liczbę 59,5 miliona podróżnych. Trzy największe lotniska to Lotnisko Chopina (21 mln), Kraków (11 mln) i Gdańsk (6,7 mln).
Produkcja w Bełchatowie ruszy wolniej niż zakładał inwestor, powodem jest słaby popyt i wojna cenowa producentów naczep i zabudów.
W krakowskiej komunikacji miejskiej pojawiły się nowe urządzenia do sprzedaży biletów krótkookresowych. E-biletomaty nie drukują biletów, tylko automatycznie je kasują i w bezpieczny sposób przypisują do środka płatniczego pasażera.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas