Ubezpieczenia. Polisy skonstruowane na zasadzie abonamentu

Ubezpieczyciele upraszczają sprzedaż produktów oraz oferują polisy w nowej formie. Jednym z takich pomysłów są abonamenty.

Aktualizacja: 01.05.2017 20:30 Publikacja: 01.05.2017 19:45

Towarzystwa ubezpieczeniowe poszukują nowych sposobów na dotarcie do klientów i kuszą nowościami. Po wprowadzeniu sprzedaży polis komunikacyjnych przez Facebooka i monitorowaniu jazdy kierowców w celu premiowania niższą składką jeżdżących bezpiecznie pojawiła się kolejna nowość: polisy skonstruowane na zasadzie abonamentu.

Taką ofertę wprowadza Allianz. W ramach jednej polisy klienci otrzymają ochronę od kilku różnych ryzyk, samodzielnie decydując o zakresie ochrony i sumie ubezpieczenia. Wybór nastąpi przez internet, a zakup u agenta albo przez telefon. Opłata za udzieloną ochronę będzie płacona w formie miesięcznego abonamentu, podobnie jak w przypadku opłat za telewizję kablową czy telefon.

I tak przykładowo w jednym w jednym abonamencie będzie można ubezpieczyć np. kradzież z włamaniem, uszkodzenie domu, śmierć w wyniku wypadku, czasową niezdolność do pracy po wypadku czy leczenie nowotworu. Podobne rozwiązanie firma przetestowała we Włoszech, w Chorwacji w i Egipcie i we wszystkich tych krajach ubezpieczenia abonamentowe się sprawdziły.

Osobno albo w pakiecie

Polisy są dostępne przez internet i telefon już od kilkunastu lat, ale standardowo można kupić w ten sposób ubezpieczenie obejmujące jeden rodzaj ryzyka. Ubezpieczyciele oferują też gotowe łączące różne ryzyka, które stanowią odpowiedź na typowe potrzeby konkretnych osób, na przykład wędkarza, rowerzysty czy urlopowicza.

Na wprowadzenie polis, w których klient ubezpiecza się od kilku ryzyk, wybierając z różnych produktów poszczególne potrzebne mu elementy i płaci miesięczna składkę, inne towarzystwa do tej pory się nie zdecydowały. Sceptycyzm budzi zwłaszcza forma płatności.

– My tego akurat nie robimy, bo klienci zapominają często zapłacić raty, wtedy jest uruchamiana windykacja, jest zamieszanie, można stracić ochronę - tłumaczy Aleksandra Leszczyńska, rzecznik prasowy Axy.

Im prościej, tym lepiej

Z obserwacji towarzystw wynika, że wiele osób nie decyduje się na zakup ubezpieczenia, traktując je jako zbyt wysoki wydatek. Ale cena nie jest jedynym czynnikiem. Równie ważna jest prosta i zrozumiała oferta, dopasowana do potrzeb danej osoby, oraz jakość obsługi.

Spostrzeżenia ubezpieczycieli potwierdzają wyniki badań przeprowadzonych przez Dom Badawczy Maison na zlecenie Allianz. Wynika z nich, że do zakupu ubezpieczenia mogą zachęcić klientów niska cena, prosta i zrozumiała oferta oraz dobry stosunek ceny do jakości. Ponadto aż 35 proc. ankietowanych wskazało, że przy zakupie ubezpieczeń duże znaczenie ma dla nich możliwość dopasowania oferty do własnych potrzeb.

Ubezpieczyciele liczą, że proste i funkcjonalne rozwiązania przyciągną klientów. W tym celu skracają ogólne warunki ubezpieczeń oraz formularze. Widać to szczególnie w ubezpieczeniach na życie, które od niedawna Axa i Aviva sprzedają w internecie, gdyż produkty są na tyle proste, że klienci mogą kupić je bez pomocy wykwalifikowanego pośrednika.

– Przy rozwoju i tworzeniu nowych procesów zakupowych w kanałach zdalnych przyświeca nam jeden cel, łatwość i szybkość ich obsługi przez klientów – podkreśla Bartosz Słupski, dyrektor Departamentu Sprzedaży – Kanały Alternatywne w Uniqa.

Ubezpieczenia
Wypłata w 15 dni - Warta podsumowuje pomoc powodzianom
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Ubezpieczenia
Klęski żywiołowe uderzyły w wyniki ubezpieczycieli. Wypłaty ostro w górę
Ubezpieczenia
Już 5 banków oferuje zielone gwarancje KUKE
Ubezpieczenia
PZU z nową strategią. W niej sprzedaż Aliora do Pekao, wzrost zysku i dywidendy
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Ubezpieczenia
Artur Olech, prezes PZU. O zbrodniach przeszłości i planie na przyszłość
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay