USA: Boeing 737 MAX może już latać z pasażerami

Dwadzieścia miesięcy trwało uziemienie Boeingów B737 MAX. We środę, 18 listopada amerykańska Federalna Agencja Lotnictwa (FAA) zaakceptowała zmiany w oprogramowaniu zaproponowane przez Boeinga i wyraziła zgodę na powrót tych maszyn do latania z pasażerami.

Aktualizacja: 18.11.2020 14:50 Publikacja: 18.11.2020 14:46

USA: Boeing 737 MAX może już latać z pasażerami

Foto: Bloomberg

„B737 MAX może latać bezpiecznie” - czytamy w komunikacie FAA. Na świecie jest w tej chwili uziemionych prawie 800 maszyn Boeinga tego typu. 387 z nich zostało już doręczonych odbiorcom, a 395 pozostaje u producenta. Wiceprezes Boeinga, Greg Smith uważa, że jego firma będzie w stanie dostarczyć odbiorcom przynajmniej 450 MAX-ów do końca 2021 roku.

Zapewne za kilka dni taką samą decyzję jak Amerykanie podejmie Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), ponieważ kilkanaście dni temu prezes agencji, Patrick Ky zapowiadał, że europejska certyfikacja dla MAX-ów powinna być gotowa jeszcze przed końcem listopada. Oczekuje się, że wkrótce po Europejczykach takie same decyzje podejmą agencje w Kanadzie oraz w Brazylii. Natomiast Chińczycy najprawdopodobniej będą chcieli coś ugrać politycznie, więc w tym kraju proces przywracania maszyn do latania może się wydłużyć. W Polsce MAX-y mają w swojej flocie LOT, Enter Air, oraz czeski Smartwings, a maszyny dopuści do operowania na naszym rynku Urząd Lotnictwa Cywilnego po tym, jak dostanie zielone światło od EASA.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru