Przewoźnik znajdował się od grudnia 2019 pod specjalną ochroną przed wierzycielami, ale jego sytuacja pogorszyła się bardzo wraz z pandemią i we wrześniu 2020 zawiesił wszelką działalność, gdy praktycznie został bez środków. SAA jest jedną z niewielu państwowych firm w RPA zależnych od pomocy rządu, które mocno obciążają budżet państwa w czasie szybko rosnącego zadłużenia — pisze Reuter
Partnerstwo z miejscowym konsorcjum Takatso firm, m.in. afrykańskiej grupy inwestycyjnej Harith Global Partners i lotniczej Global Aviation, zmniejszy to obciążenie — powiedział dziennikarzom minister ds. przedsiębiorstw Pravin Gordham — bo państwo nie będzie już finansować linii, która w kwietniu otrzymała ostatnią pomoc publiczną 7,8 mld randów. Rząd zachowa w niej 49 proc. i ma zamiar wprowadzić ją na giełdę, co rozwiąże przyszłe wymogi finansowania jej. — Celem jest znalezienie dla SAA partnera, który poprawi jej sytuację doświadczeniem technicznym, finansowym i operacyjnym zapewniając powstanie zrównoważonego, bystrego i rentownego przewoźnika — stwierdził minister.