Strata IAG, właściciela British Airways, Iberii Vuelinga i Aer Lingusa, była większa od przewidywanych 920 mln przez analityków. Rok wcześniej grupa wypracowała zysk 1,4 mld euro. Obroty kwartalne zmalały o 83 proc. do 1,2 mld euro z powodu dużej niepewności związanej z pandemią. Wielkość strat wskazuje na skalę wyzwania, przed jakim znalazł się nowy (od września) prezes IAG, Luis Gallego.
W IV kwartale IAG ograniczy program lotów do 30 proc. swych mocy przewozowych, wcześniej zakładała 40 proc. W tych warunkach nie spodziewa się równowagi w przepływach gotówki, będzie korzystać z dużych rezerw. Na początku października pozyskała 2,74 mld euro podwyższając kapitał, ma do dyspozycji 9,3 mld euro — podał Reuter. Analityk z Bernsteina, Daniel Roeska uważa, że mimo takiego bufora finansowego grupa powinna skupić się na zmniejszaniu kosztów, „aby uniknąć wyczerpania się tych zasobów do lata". Analitycy z Goodbody są z kolei zdania, że stan płynnych środków jest dobry, IAG będzie gotowa do odradzania się popytu na wiosnę.
Ciekawostkę podała natomiast British Airways. Jeden z jej jumbo jetów uratował się przed złomowaniem, co nie ominęło kilkunastu innych B747. Został „zatrudniony" do filmu, do zdjęć we wnętrzu i na zewnątrz, będzie używany do szkolenia, a następnie stanie się atrakcją do zwiedzania. Samolot poleciał na lotnisko w Dunsfold (Surrey), gdzie będzie uczestniczyć w kręceniu filmów reklamowych.
Dla American Airlines był to trzeci kolejny kwartał strat wobec zysku 425 mln dolarów rok wcześniej. Obroty zmalały do 3,17 mld z 11,91 mld. Przewoźnik zakończył kwartał z rezerwą 13,6 mld dolarów.
Strata drugiej linii amerykańskiej, Southwest, była z kolei największa w jej historii. Obroty zmalały o 68,2 proc. do 1,79 mld, linia miała na koniec kwartału 15,6 mld gotówki. Spodziewa się teraz mniejszego zużywania gotówki w następnych miesiącach — 11 mln dolarów dziennie zamiast 16 mln w III kwartale i 23 mln w drugim — bo poprawiły się rezerwacje osób podróżujących na wypoczynek. Od 1 grudnia zacznie sprzedawać bilety na wszystkie wolne miejsca, bez środkowych dla zachowania dystansu między pasażerami.