Chodzi o lotniska w Joensuu, Savonlinna oraz Lappeenranta, położone w pobliżu granicy z Rosją. Według agencji Reutera, dwa pierwsze przeszły na system radionawigacyjny używany w latach 60. XX w. we wrześniu, a trzecie lotnisko w Lappeenrancie zrobi to w tym miesiącu.
Stare radary, ale wciąż skuteczne
Jak powiedział agencji Yle Henri Hansson, wiceprezes ds. infrastruktury i bezpieczeństwa w Finavii (operator lotnisk), wymienione porty lotnicze będą teraz korzystać z opracowanego w latach 60. XX wieku systemu radionawigacyjnego DME.
„Zachowaliśmy część wcześniejszej infrastruktury systemowej, nawet jeśli nie była ona dawno używana. Teraz udało nam się ją zaktualizować i ponownie uruchomić” – powiedział Hansson.
Czytaj więcej
Właśnie mija rok od ataku Hamasu na Izrael. A na Bliskim Wschodzie sytuacja wciąż się zaognia. To nie znaczy jednak, że nie ma chętnych do latania w ten region.
Według fińskiej agencji ds. transportu i komunikacji Traficom, w kraju codziennie rejestrowane są różne awarie GPS. Większość raportów o problemach z nawigacją satelitarną pochodzi z południa Finlandii, gdzie przebiega granica fińsko-rosyjska.