Aktualizacja: 05.11.2024 07:45 Publikacja: 02.05.2023 03:00
Foto: Adobe Stock
Polska firma ma pomysł, jak upowszechnić nad Wisłą rowery elektryczne. Start-up Repid Ebikes wdraża nowatorski system konwersji dwóch kółek – stworzyli gotowe zestawy dla sklepów i serwisów rowerowych, które pozwalają przerobić praktycznie dowolny jednoślad na elektryka. Przedstawiciele spółki twierdzą, że dziś cena prawdziwego roweru elektrycznego to w naszym kraju hamulec rozwoju tego segmentu. Ich projekt ma obniżyć tzw. próg wejścia.
Choć jesteśmy europejską potęgą w produkcji rowerów (Polska jest obecnie czwartym producentem w UE), a w kraju powstaje również coraz więcej fabryk e-rowerów (według niektórych statystyk jesteśmy nawet drugim graczem w UE w tym segmencie), to potencjał ten nie przekłada się na skalę użytkowania tzw. e-bike’ów – ich udział to obecnie ok. 6 proc. Pod tym względem nasz kraj to wciąż europejski ogon. We Francji co czwarty jednoślad trafiający na rynek to pojazd wspomagany przez akumulator, z kolei w Niemczech aż 45 proc. sprzedawanych rowerów stanowią te elektryczne. Prognozy wskazują jednak, że i u nas w ciągu kilku lat nastąpi boom, a popyt sięgnie nawet 28 proc. Eksperci nie mają wątpliwości, że napędem mogłyby być rządowe dopłaty do zakupu takich dwóch kółek.
W przyszłym roku finansowym Ryanairowi nie uda się przewieźć prognozowanej wcześniej liczby pasażerów. Dobra wiadomość dla pasażerów jest taka, że ceny biletów w ostatnim kwartale tego roku będą niższe niż latem.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Sklepy zrobiły zapasy elektrycznych rowerów, ale popyt całkowicie wyhamował w oczekiwaniu na dopłaty. Dopłat jednak nie będzie, bo NFOŚiGW nie dostał zgody na sfinansowanie ich z Funduszu Modernizacyjnego.
Airbus Aeroflotu lecący do Turcji został zmuszony do zawrócenia na lotnisko Szeremietiewo po włączeniu się automatycznego czujnika spadku ciśnienia. To kolejna groźna awaria samolotu rosyjskich linii w tym roku. W 2023 r takich zdarzeń było blisko 700. Od wojny Putina Rosja jest obok Bhutanu, Demokratycznej Republiki Konga i Liberii najniebezpieczniejszym krajem do lotów cywilnych.
Aż o 41 proc. wzrosną opłaty lotniskowe w Amsterdamie. To oznacza 15 euro więcej dla każdego pasażera odlatującego z Schiphol. Dla przesiadających się to aż 30 euro.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
W najbliższy poniedziałek okaże się, czy jest szansa na zakończenie strajku mechaników Boeinga. Zarząd znacząco poprawił ofertę.
Francuskie Biuro Badania Katastrof w Ruchu Lądowym BEA-TT ujawniło w raporcie przyczynę pożaru dwóch elektrycznych autobusów w Paryżu. Będą zmiany w przepisach homologacyjnych.
Na dworcach kolejowych, w terminalach cargo oraz w pociągach rozpoczęły się testy urządzenia, które wykrywa nawet śladowe ilości materiałów wybuchowych.
Od przyszłego roku przewoźnicy zapłacą wyższe myto. Rząd doliczy opłaty za emisje CO2. Karne myto ma zachęcić do zakupu elektrycznych ciężarówek.
W przyszłym roku finansowym Ryanairowi nie uda się przewieźć prognozowanej wcześniej liczby pasażerów. Dobra wiadomość dla pasażerów jest taka, że ceny biletów w ostatnim kwartale tego roku będą niższe niż latem.
Sklepy zrobiły zapasy elektrycznych rowerów, ale popyt całkowicie wyhamował w oczekiwaniu na dopłaty. Dopłat jednak nie będzie, bo NFOŚiGW nie dostał zgody na sfinansowanie ich z Funduszu Modernizacyjnego.
Airbus Aeroflotu lecący do Turcji został zmuszony do zawrócenia na lotnisko Szeremietiewo po włączeniu się automatycznego czujnika spadku ciśnienia. To kolejna groźna awaria samolotu rosyjskich linii w tym roku. W 2023 r takich zdarzeń było blisko 700. Od wojny Putina Rosja jest obok Bhutanu, Demokratycznej Republiki Konga i Liberii najniebezpieczniejszym krajem do lotów cywilnych.
Przemysł i spedytorzy domagają się dopuszczenia do ruchu w Polsce długich zestawów. Ministerstwo Infrastruktury nie mówi „nie”.
Turcy nie sprzedadzą aktywów duńskiej firmie DFDS. W ostatniej chwili wycofali się z umowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas