Aktualizacja: 23.11.2024 10:54 Publikacja: 05.02.2023 21:00
Foto: Fotorzepa, Szymon Łaszewski
Kolej ma problem nie tylko z perspektywą ucieczki pasażerów z powodu podwyżki cen biletów. Właśnie rozsypuje się kolejowy „przetarg stulecia” – zamówienie 38 piętrowych, siedmiowagonowych pociągów typu push-pull i 45 wielosystemowych lokomotyw dla PKP Intercity. Otwarcie ofert w rozpoczętym jeszcze w 2021 r. postępowaniu przyniosło nieoczekiwany wynik: zamiast wysypu propozycji największych europejskich producentów (na pierwszym etapie było siedmiu chętnych), finalnie złożona została tylko jedna, w dodatku zaporowa.
Pięć tanich linii lotniczych – Ryanair, Vueling, easyJet, Norwegian i Volotea – zostało ukaranych w Hiszpanii łączną kwotą 179 mln euro za stosowanie nieuczciwych praktyk. Najwięcej zapłacić musi Ryanair.
Szwedzki producent baterii do samochodów elektrycznych oraz wielkoskalowych magazynów energii broni się przed upadkiem. Złożył wniosek o ochronę przed wierzycielami. Firma popadła w olbrzymie problemy finansowe. Spółka potrzebuje 1,2 mld USD.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz należące do Grupy Ryanair linie lotnicze Ryanair Sun (BUZZ) i Ryanair DAC podpisały umowę o wymianie doświadczeń szkoleniowych.
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Przewoźnik właśnie ogłosił kolejne połączenie: od połowy kwietnia poleci na Maltę. To już dziewiąty nowy kierunek w tym roku. Flota jeszcze w 2024 r. ma się zwiększyć do 86 samolotów.
Rywalizacja na polskich torach znowu się opóźni. Konkurencyjni przewoźnicy z zagranicy mogliby jeździć, ale nie mają czym.
Spółka prognozuje jeszcze lepszy wynik w 2024 roku, inwestując w tabor i systemy sprzedaży biletów
W połowie grudnia Pesa podpisała umowę z prywatnym przewoźnikiem na dostawę do 60 elektrycznych zespołów trakcyjnych.
PKP Intercity zamierza do 2030 roku wydać na tabor i infrastrukturę około 27 miliardów złotych. Dzięki temu będzie mógł uruchomić dwa razy więcej pociągów niż obecnie, które na dodatek będą wygodniejsze i szybsze - standardem mają się stać przejazdy z prędkością 160-250 km na godzinę.
To na podróżnym koleją spoczywa obowiązek by wykupiony bilet papierowy był czytelny, a elektroniczny – w naładowanym urządzeniu, aby można było go okazać konduktorowi.
Od środy, 1 marca, ceny biletów w PKP Intercity spadną do poziomów sprzed podwyżki wprowadzonej 11 stycznia. Ceny bazowe połączeń kategorii TLK i IC będą niższe średnio o około 11 procent, zaś kategorii EIC i EIP o około 15 procent.
Jedyna oferta na push-pule jest o 44 proc. droższa od robionych 2 lata temu założeń przewoźnika.
Nawet o 17,8 proc. podrożeją już od 11 stycznia bilety na przejazdy w PKP Intercity. Podwyżki cen wynikają głównie z drogiej energii.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas