Aktualizacja: 13.09.2021 10:02 Publikacja: 12.09.2021 19:46
Stocznia MV Werften w Rostocku upiera się budować takie 342-metrowe kolosy wycieczkowe, na które popyt przez pandemię drastycznie zmalał
Foto: materiały prasowe
W kraju związkowym Meklemburgia-Pomorze Przednie w przemyśle związanym z morzem zatrudnionych jest 13,7 tys. osób, a branża osiąga obroty rzędu 2 mld euro rocznie. Przemysł stoczniowy w tym landzie buduje zaawansowane technicznie statki, jak np. wycieczkowce, oraz innowacyjne elementy statków, łodzi ratunkowych i elektrycznych barek słonecznych.
Stocznie MV Werfen w Wismarze, Rostocku-Warnemünde i Stralsundzie, Neptun Werft w Rostocku-Warnemünde, Peene-Werft w Wolgast oraz Tamsen Maritim w Rostocku zatrudniały w sumie na początku 2021 r. blisko 3,8 tys. pracowników. Aż 90 proc. z nich pracuje przy budowie statków wycieczkowych.
Z przyczyn technicznych 50 proc. floty airbusów w Rosji zostało wyłączonych z eksploatacji. Największe są kłopoty z silnikami. Takie same ma także Wizz Air. Tyle, że Węgrzy mają dostęp do serwisowania. Rosjanie – nie.
Pięć tanich linii lotniczych – Ryanair, Vueling, easyJet, Norwegian i Volotea – zostało ukaranych w Hiszpanii łączną kwotą 179 mln euro za stosowanie nieuczciwych praktyk. Najwięcej zapłacić musi Ryanair.
Szwedzki producent baterii do samochodów elektrycznych oraz wielkoskalowych magazynów energii broni się przed upadkiem. Złożył wniosek o ochronę przed wierzycielami. Firma popadła w olbrzymie problemy finansowe. Spółka potrzebuje 1,2 mld USD.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz należące do Grupy Ryanair linie lotnicze Ryanair Sun (BUZZ) i Ryanair DAC podpisały umowę o wymianie doświadczeń szkoleniowych.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.
Niemiecka stocznia Meyer Werft przeżywa najpoważniejszy kryzys w swojej ponad 200-letniej historii. Aby sfinansować nowe statki, do końca 2027 roku musi zebrać ponad 2,7 miliarda euro. Duże zamówienie od Disneya daje firmie nadzieję na przetrwanie.
Rosyjskie stocznie nie mają dostępu do komponentów niezbędnych do produkcji statków — przyznał Władimir Putin.
Zamiast ropy naftowej – wodór. Zastąpienie paliw kopalnych bardziej ekologicznymi rozwiązaniami jest nieuniknione. Producenci luksusowych jachtów chcą, by właśnie wodór stał się paliwem przyszłości w ich branży.
ThyssenKrupp chce sprzedać największą stocznię niemiecką. Koncern musi w tym roku przekuć straty w miliardowy zysk. I znaleźć wielkie pieniądze na przestawienie się na czystą energię.
Upadek stoczni MV Werften. To problem dla Meklemburgii-Pomorza Wschodniego, gdzie MV Werften zatrudnia 2000 osób.
Ponad 1300 firm zatrudniających przeszło 37 tys. osób działało w Polsce w branży stoczniowej na koniec 2019 r. Zbudowano ponad 40 statków i okrętów. Przychody branży przekroczyły 12 mld zł – wynika z raportu „Sytuacja przemysłu stoczniowego w Polsce przed Covid-19”.
Region organizuje szereg akcji pomocowych, również skierowanych do dzieci i młodzieży.
Zmieniliśmy zasady konkursów o środki dla organizacji pozarządowych, tak żeby nikt nie miał wątpliwości, że są one wydawane sprawiedliwie i transparentnie – mówi Michał Braun, dyrektor Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego (NIW-CRSO).
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas