W czasie podejmowania prób włamania się do tych systemów chińskie państwowe przedsiębiorstwo lotnicze COMAC pracowało nad zaprojektowaniem porównywalnego silnika do stosowania w samolotach produkowanych w Chinach i w innych krajach — dodano. Chińskie samoloty odrzutowe C919 i ARJ21 używają obecnie zagranicznych jednostek napędu, ale Chiny starały się opracować własne.
Dziesięć osób oskarżono o wejście w zmowę, aby wykraść tajne dane, „które mogłyby zostać użyte przez chińskie podmioty do produkowania takiego samego albo podobnego silnika bez ponoszenia znacznych wydatków na prace badawczo-rozwojowe" — stwierdza oskarżenie postawione przez DoJ. Wymieniono agentów Zha Rong i Chai Meng wśród innych uczestników zmowy, którzy pracowali dla resortu bezpieczeństwa państwa z prowincji Jiangsu, jednostki wywiadu ministerstwa bezpieczeństwa państwa. Próby wykradzenia tajnych danych trwały od stycznia 2010 do maja 2015.