19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 30.01.2019 21:00 Publikacja: 30.01.2019 21:00
?Grupa chce dostosować dworce do potrzeb wszystkich grup podróżnych, w tym osób o ograniczonej mobilności
Foto: materiały prasowe
Do roku 2023 zostanie zmodernizowanych blisko 9 tys. kilometrów torów, miliardowe wydatki przeznaczane są na modernizację i zakupy taboru. Zmieniają się także dworce kolejowe. Podniosą standard obsługi podróżnych, będą nie tylko wygodniejsze dla pasażerów, ale bardziej dopasowane do potrzeb miejscowych społeczności, lepiej zintegrowane z lokalną komunikacją, bardziej ekologiczne. Są na to pieniądze, jakimi do tej pory kolej nie dysponowała.
Osoby podróżujące pociągami przeżywają dziś koszmar. W nocy z 14 na 15 stycznia niekorzystne warunki atmosferyczne sparaliżowały polską kolej, sieci trakcyjne są oblodzone, a pociągi opóźnione już nawet dziesięć godzin.
Powstanie kolejny fragment drogi ekspresowej S8 na Dolnym Śląsku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu podpisała umowę na realizację odcinka między Niemczą a Ząbkowicami Śląskimi. Docelowo trasa ma prowadzić z Wrocławia do granicy z Czechami.
Ryanair podał informacje na temat konkretnych kosztów i opłat, które poniósł w wyniku chuligańskiego zachowania pasażera na pokładzie lotu z Dublina na Lanzarote z 9 kwietnia 2024 roku. Irlandzki przewoźnik wyliczył je na ponad 15 tys. euro.
Powiązana z rosyjskim Gazpromem spółka Omne Energia została skreślona z listy sankcyjnej, po czym została sprzedana za 3 zł. To ta firma jest kontrahentem Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie i dostarcza gaz do części stołecznych autobusów – informuje Wirtualna Polska.
Zarząd Kanału Panamskiego niezrażony pogróżkami Donalda Trumpa zlecił konsorcjum firm i placówek naukowych z Francji i Belgii sporządzenie kompleksowego opracowania studium opłacalności modernizacji śluz tego szlaku wodnego. Nie podano tylko wartości tego zlecenia.
Polskie firmy z apetytem na międzynarodowy rozwój na rynku zarządzania czasem pracy maszynistów i działalnością kolejowych przewoźników.
Ruszyła budowa linii kolejowej przez Kirgistan i Uzbekistan, która za kilka lat pozwoli ominąć Rosję chińskim towarom jadącym do Europy.
Rosną przewozy na linii szerokotorowej, jej operator nieustannie zwiększa przepustowość. Za kilka lat LHS będzie konkurować z normalnotorowymi liniami budowanymi przez UE na Ukrainie.
PKP SA wybrała prezesa, który pokieruje największym w Polsce przewoźnikiem towarowym. Nowy zarząd to specjaliści od restrukturyzacji.
Pomimo wsparcia unijnej biurokracji przewozy kolejowe maleją, co zwiększa ryzyko funduszy inwestujących w spółki wynajmu lokomotyw.
Zniesienie kontroli na bułgarskich i rumuńskich granicach będzie dopalaczem dla handlu. Polskie firmy też mają apetyt na zwiększenie obrotów.
Chińscy dostawcy informują, że lada dzień Rosja poluzuje ograniczenia w kolejowym tranzycie z Chin do Europy.
Rosyjskie cła wywozowe dotyczą także chińskiego tranzytu. Z tego powodu tamtejsi eksporterzy część towarów wysyłają morzem.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas