RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 15.08.2017 18:35 Publikacja: 15.08.2017 11:11
Strajk na lotnisku w Barcelonie
Foto: PAP/EPA/TONI ALBIR
Strajk na lotnisku w Barcelonie
Foto: PAP/EPA/TONI ALBIR
Strajk na lotnisku w Barcelonie
Foto: PAP/EPA/Quique Garcia
Strajk na lotnisku w Barcelonie
Foto: PAP/EPA/Quique García
Strajk na lotnisku w Barcelonie
Foto: PAP/EPA/Quique Garcia
Strajk na lotnisku w Barcelonie
Foto: PAP/EPA/TONI ALBIR
Losy strajku zależały od decyzji 350 pracowników prywatnej firmy ochroniarskiej Eulen, których komitet strajkowy wezwał do stawienia się na drugie głosowanie propozycji władz Katalonii. W tajnym głosowaniu zebrani 150 głosami do 36 odrzucili ofertę mediacji rządu hiszpańskiego i opowiedzieli się za bezterminowym strajkiem. Żądają poprawy warunków pracy, zwiększenia zatrudnienia i podwyżki 250 euro miesięcznie netto. Ich obecne zarobki to 880 - 990 euro — podała telewizja hiszpańska RTVE.
W Seattle wszyscy czekają na wyniki dochodzenia w sprawie katastrofy B737 Jeju Air oraz kłopotów kolejnej maszyny tego samego typu i tego samego przewoźnika. Tak samo jest w przypadku awarii hydrauliki w B737 KLM.
Polskim przedsiębiorcom dostarcza nowoczesne rozwiązania finansowe, wyznacza standardy w branży leasingowej. Zaczęło się skromnie – od jednego aktu założycielskiego i sporych ambicji. Dziś PKO Leasing jest liderem polskiego rynku leasingowego, który napędza małe i duże biznesy. Jak wyglądało 25 drogi na szczyt?
Turkish Airlines są najszybciej rozwijającą się linią lotniczą na świecie. Ma największą siatkę połączeń, a państwo zbudowało dla niej największe lotnisko w Europie. Ale wraz z tym, być może zbyt szybkim, rozwojem pojawił się problemy.
Michael O’Leary, dyrektor generalny Ryanaira ostro domaga się od Komisji Europejskiej i krajów UE zmian w funkcjonowaniu transportu lotniczego.
Rząd niemiecki kupił trzy pasażerskie airbusy A350. Ich właścicielem jest Bundeswehra. I, po specjalnych przeróbkach, mają być tak bezpieczne, jak amerykański Air Force One.
Nadchodzi nowy etap rozwoju całej gospodarki. Z siecią 5G nam wszystkim będzie żyło się lepiej i bezpieczniej – przekonuje Orange Polska.
Ostatniego dnia roku 2024 rząd przyjął Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego. W latach 2024-2032 wydatki na ten projekt sięgną 131,7 mld złotych.
Bank Pekao S.A. wprowadza zmiany w aplikacji PeoPay, dostosowując ją do potrzeb klientów prowadzących działalność gospodarczą. Rozszerzenie opcji personalizacji oraz dodanie elementów, które odróżniają profil firmowy od indywidualnego, to kolejny krok w rozbudowie oferty skierowanej do przedsiębiorców.
W 2024 roku z lotniska w Krakowie skorzystało 11 milionów pasażerów, o 18 procent więcej niż rok wcześniej. Był to rok rekordowy pod tym względem.
Lepsze zarządzanie gospodarką wodną, zniwelowanie efektu sezonowości, ale też ochrona dziedzictwa kulturowego - to główne cele, jakie stawia sobie rząd Balearów, żeby rozwijać turystykę. Na ich realizację przeznacza ponad 850 milionów euro.
Tureccy hotelarze przewidują, że w tym roku przyjedzie do nich jeszcze więcej turystów z Polski, a także Brytyjczyków, Hiszpanów i Włochów. W dalszym ciągu będą się jednak mierzyć z wyzwaniami wynikającymi z toczących się w regionie wojen.
Rada Ministrów przyjęła 31 grudnia Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego na lata 2024-2032. W dokumencie są zaktualizowane "ramy finansowe, czasowe i warunki realizacji rządowych zamierzeń związanych z tym strategicznym projektem".
Ostatniego dnia roku 2024 rząd przyjął Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego. W latach 2024-2032 wydatki na ten projekt sięgną 131,7 mld złotych.
Komisja Europejska opracowała system obliczania emisji gazów cieplarnianych, które powstają w czasie lotu. Przewoźnicy latający po Unii Europejskiej lub z niej wylatujący mogą dobrowolnie przystąpić do programu, który nosi nazwę Flight Emissions Label. W pełni zacznie działać od lipca 2025 roku.
Niemiecki minister transportu Volker Wissing przyznaje, że branża lotnicza ponosi zbyt wysokie koszty w porównaniu z przewoźnikami z innych krajów. Zapowiada szukanie sposobów ich obniżenia.
Porządkowanie zasad funkcjonowania mieszkań wakacyjnych, rewizja unijnej dyrektywy o imprezach turystycznych, strategia dla polskiej turystyki – to niektóre z tematów, jakimi przez ostatni rok zajmował się departament turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Z jakim skutkiem?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas