Na dyskach firmowych komputerów oraz w przepastnych teczkach archiwum znajdują się setki plików i dokumentów zawierających m.in. numery kart płatniczych lub kont bankowych, adresy do wysyłki, a także wszelkie potrzebne dane do wystawiania faktur. Czy masz pewność, że nikt niepowołany nie dostanie się do tych informacji? Sprawdź, w jaki sposób możesz poprawić bezpieczeństwo danych w swojej firmie.
1. Wykonaj zapasową kopię danych
Zapasowa kopia danych, czyli tzw. backup, zapewnia firmie bezpieczeństwo – nawet w razie poważnego kryzysu związanego z utratą zgromadzonych informacji. Sprawdzona i aktualna kopia umożliwi odtworzenie wszystkich utraconych plików na nowym serwerze. Trzymaj ją w bezpiecznym miejscu, oddalonym od serwerów firmy.
2. Zabezpiecz fizyczny dostęp do danych
Choć coraz więcej firm stawia na przechowywanie danych na serwerach lub w postaci elektronicznej „chmury”, tradycyjne metody wciąż mają się dobrze. Wiele danych nadal przechowuje się w formie papierowej, w szafkach. Jeśli w Twojej firmie znajdują się takie szafki, zabezpiecz je przed fizycznym dostępem niepowołanych osób. Możesz rozpocząć od instalacji zwykłej kłódki i lub zamka na klucz; możesz też postawić na bardziej zaawansowane systemy, w których drzwi otwiera się za pomocą kodu PIN, karty magnetycznej lub hasła. Pamiętaj także, by poinstruować swoich pracowników, w jaki sposób obchodzić się z wrażliwymi danymi. Twoje wysiłki zdadzą się na nic, jeśli pracownicy zostawią otwarte teczki lub pendrivy z informacjami na blacie biurka lub w firmowej kuchni.