Od 20 stycznia każde z dzieł ma swoją premierową odsłonę online. O obrazach opowiadają w transmisjach na żywo kuratorzy z Londynu, Edynburga, Madrytu, Bostonu bo dziś są one rozproszone w różnych kolekcjach świata. Każdego dnia poznajemy inną historię z cyklu, któremu Tycjan nadał tytuł „Poesie”, bo uważał malowane sceny mitologiczne za odpowiednik poezji. Pokazy są dostępne nie tylko w live streamingu, ale także w powtórkach nagrań.
W pierwszej odsłonie pokazano płótna: „Diana i Akteon” oraz „Diana i Kallisto”. Mitologiczna bogini łowów słynęła z dziewiczej urody, ale i gniewnego temperamentu, o czym mówią obydwa obrazy Tycjana. Na pierwszym Akteon – myśliwy z Teb, wychowanek Centaura Chirona, zaskoczył Dianę w towarzystwie nimf podczas kąpieli. Olśniony jej urodą nie może od niej oderwać spojrzenia, lecz ona nie kryje wściekłości w gwałtownym geście. Akteon może nie jest jeszcze świadomy, jaka kara mściwej bogini wkrótce go spotka, ale widz doskonale wie, że Diana zamieni go za chwilę w jelenia i nieszczęśnika rozszarpią jego własne psy. W kompozycji Tycjana wyczuwa się rosnące napięcie, a czaszka martwego jelenia na szczycie kolumny zapowiada nadciągający dramat.