Koncerny przyciągające wizerunkiem. Praca w tych firmach wbiłaby Polaka w dumę

Jaką marką jako pracodawcą Polacy pochwaliliby się na rodzinnym spotkaniu albo przy majówkowym grillu ze znajomymi? Pierwszą trójkę tworzą Wedel, Allegro i Mercedes.

Publikacja: 26.04.2023 15:53

Koncerny przyciągające wizerunkiem. Praca w tych firmach wbiłaby Polaka w dumę

Foto: Adobe Stock

Znane i cenione marki konsumenckie, będące czołowymi graczami w swoich branżach, skutecznie przyciągają też kandydatów do pracy - potwierdza najnowsze badanie agencji Inquiry i międzynarodowej firmy YouGov, która monitoruje wizerunek marek, w tym reputację pracodawców na całym świecie. W badaniu, które obejmuje aż 9 tys. polskich konsumentów, pytano o ocenę 400 firmowych marek z różnych branż jako potencjalnych pracodawców - a konkretnie o to, które z nich byłyby powodem do dumy dla swoich pracowników.

Czytaj więcej

Pewna przyszłość fachowców w tych zawodach. Polacy nie garną się do nich

Najwięcej, bo prawie 36 proc. uczestników badania byłoby dumnych z pracy u właściciela marki E.Wedel, choć jej atrakcyjność jest teraz nieco mniejsza niż w drugiej połowie 2022 r. Ponad jedna trzecia za powód do dumy uważa pracę w czołowym portalu aukcyjnym Allegro, a prawie taka sama grupa wskazała Mercedesa. Kolejne miejsca na tej liście zajęły Adidas, Rossmann i Porsche.

Jak zwraca uwagę Agnieszka Górnicka, szefowa Inquiry, konsumenci często utożsamiają marki rynkowe z firmami, nawet jeśli niekiedy są one różne. Zdarza się dość często w przypadku grup kapitałowych jak n.p. LVMH czy Lotte (formalnie pracodawcą w E.Wedel jest spółka Lotte Wedel, a Porsche należy do Volkswagen Group).

W pierwszej dziesiątce marek, które jako pracodawcy mogą być powodem do dumy, jest tylko jedna polska: giełdowa spółka Allegro. Reszta to dobrze znane i cenione w Polsce zachodnie marki, które umiejętnie budują swój wizerunek także na rynku pracy. Konsekwentnie robi to np. sieć Rossmann, która uplasowała się na 5. pozycji jako jedyna z sieci handlowych w pierwszej dziesiątce atrakcyjnych pracodawców.

Czytaj więcej

Polaków studiujących na Zachodzie kusi kariera za granicą

Zdaniem Agnieszki Górnickiej, wyniki badania potwierdzają sens inwestycji w działania Employer Brandingu wspierającym budowę dobrej marki pracodawcy (najlepiej, gdy oba wizerunki - jako marki konsumenckiej i jako pracodawcy - są spójne).

W badaniu proszono też Polaków o wskazanie marek, w których wstydziliby się pracować, ale tej części autorzy publicznie nie ujawniają.

Znane i cenione marki konsumenckie, będące czołowymi graczami w swoich branżach, skutecznie przyciągają też kandydatów do pracy - potwierdza najnowsze badanie agencji Inquiry i międzynarodowej firmy YouGov, która monitoruje wizerunek marek, w tym reputację pracodawców na całym świecie. W badaniu, które obejmuje aż 9 tys. polskich konsumentów, pytano o ocenę 400 firmowych marek z różnych branż jako potencjalnych pracodawców - a konkretnie o to, które z nich byłyby powodem do dumy dla swoich pracowników.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Rynek pracy
Pracownicy chcą się szkolić w AI i liczą na pomoc pracodawcy
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Rynek pracy
Kariera do siedemdziesiątki? Warto już zadbać, by móc pracować dłużej
Rynek pracy
Jak polski biznes chce sobie radzić z deficytem talentów?
Rynek pracy
Rozwój kompetencji? Pracownicy pokazali żółtą kartkę pracodawcom
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Rynek pracy
Rozwój technologiczny wymusi na nas zmianę umiejętności
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku