Koncerny przyciągające wizerunkiem. Praca w tych firmach wbiłaby Polaka w dumę

Jaką marką jako pracodawcą Polacy pochwaliliby się na rodzinnym spotkaniu albo przy majówkowym grillu ze znajomymi? Pierwszą trójkę tworzą Wedel, Allegro i Mercedes.

Publikacja: 26.04.2023 15:53

Koncerny przyciągające wizerunkiem. Praca w tych firmach wbiłaby Polaka w dumę

Foto: Adobe Stock

Znane i cenione marki konsumenckie, będące czołowymi graczami w swoich branżach, skutecznie przyciągają też kandydatów do pracy - potwierdza najnowsze badanie agencji Inquiry i międzynarodowej firmy YouGov, która monitoruje wizerunek marek, w tym reputację pracodawców na całym świecie. W badaniu, które obejmuje aż 9 tys. polskich konsumentów, pytano o ocenę 400 firmowych marek z różnych branż jako potencjalnych pracodawców - a konkretnie o to, które z nich byłyby powodem do dumy dla swoich pracowników.

Czytaj więcej

Pewna przyszłość fachowców w tych zawodach. Polacy nie garną się do nich

Najwięcej, bo prawie 36 proc. uczestników badania byłoby dumnych z pracy u właściciela marki E.Wedel, choć jej atrakcyjność jest teraz nieco mniejsza niż w drugiej połowie 2022 r. Ponad jedna trzecia za powód do dumy uważa pracę w czołowym portalu aukcyjnym Allegro, a prawie taka sama grupa wskazała Mercedesa. Kolejne miejsca na tej liście zajęły Adidas, Rossmann i Porsche.

Jak zwraca uwagę Agnieszka Górnicka, szefowa Inquiry, konsumenci często utożsamiają marki rynkowe z firmami, nawet jeśli niekiedy są one różne. Zdarza się dość często w przypadku grup kapitałowych jak n.p. LVMH czy Lotte (formalnie pracodawcą w E.Wedel jest spółka Lotte Wedel, a Porsche należy do Volkswagen Group).

W pierwszej dziesiątce marek, które jako pracodawcy mogą być powodem do dumy, jest tylko jedna polska: giełdowa spółka Allegro. Reszta to dobrze znane i cenione w Polsce zachodnie marki, które umiejętnie budują swój wizerunek także na rynku pracy. Konsekwentnie robi to np. sieć Rossmann, która uplasowała się na 5. pozycji jako jedyna z sieci handlowych w pierwszej dziesiątce atrakcyjnych pracodawców.

Czytaj więcej

Polaków studiujących na Zachodzie kusi kariera za granicą

Zdaniem Agnieszki Górnickiej, wyniki badania potwierdzają sens inwestycji w działania Employer Brandingu wspierającym budowę dobrej marki pracodawcy (najlepiej, gdy oba wizerunki - jako marki konsumenckiej i jako pracodawcy - są spójne).

W badaniu proszono też Polaków o wskazanie marek, w których wstydziliby się pracować, ale tej części autorzy publicznie nie ujawniają.

Znane i cenione marki konsumenckie, będące czołowymi graczami w swoich branżach, skutecznie przyciągają też kandydatów do pracy - potwierdza najnowsze badanie agencji Inquiry i międzynarodowej firmy YouGov, która monitoruje wizerunek marek, w tym reputację pracodawców na całym świecie. W badaniu, które obejmuje aż 9 tys. polskich konsumentów, pytano o ocenę 400 firmowych marek z różnych branż jako potencjalnych pracodawców - a konkretnie o to, które z nich byłyby powodem do dumy dla swoich pracowników.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Rynek pracy
USA: Rynek pracy osłabł, ale recesji nie widać
Rynek pracy
Koniec fali zwolnień. Pracodawcy chcą więcej zatrudniać
Rynek pracy
Wraca rynek pracownika. Zwolnienia grupowe już nie takie straszne
Rynek pracy
Nowe regulacje dla cudzoziemców. Przybędzie pracy na czarno?
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Rynek pracy
Imigranci uzupełnią, a nie wypełnią rynek pracy w Polsce
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki