- Zamykanie granic nie jest nigdy dobrym pomysłem, tym bardziej granic z sąsiadem, który potrzebuje łączności. Jak długo porozumienia są realizowane właściwie, tak długo nie powinno być problemów, pracujemy nad wzmocnieniem ich przestrzegania — powiedziała w Bukareszcie w wywiadzie dla Reutera komisarz UE ds. transportu Adina Valean. — Innymi słowy, musimy sprawdzić, czy operatorzy nie nadużywają porozumień, że mogą tylko wykonywać operacje dwustronne i czy mają prawo do tranzytu — dodała.
Czytaj więcej
Firmy transportowe domagają się od państwa ochrony rynku przed konkurencją i nieuczciwymi pośrednikami.
Jej zdaniem, kraje Unii mogły też zyskać na handlu. Eksport drogowy z Ukrainy do Polski, Rumunii i na Słowację zwiększył się dwucyfrowo, bardziej od wzrostu napływu towarów do Ukrainy z tych krajów To wskazuje, że istnieje również korzystna wymiana dla krajów granicznych — powiedziała.
Najważniejszy dla Ukrainy jest tranzyt Dunajem
Rolnicy w całej Europie protestowali zgłaszając różne postulaty, twierdzili też, że istnieje nieuczciwa konkurencja ze strony Ukrainy. Wielu z nich, zwłaszcza w krajach sąsiednich mówi, że ucierpieli z powodu działań Unii Europejskiej mających otworzyć „szlaki solidarności”, znieść cła i podjąć inne działania, aby pomóc władzom w Kijowie w kierowaniu zboża na rynek.
Czytaj więcej
Do nadzoru ukraińskich samochodów rząd powinien użyć systemu SENT. Wyeliminowałby nieuczciwą konkurencję.