Ekspresowy debiut kawowej firmy

JDE Peet's, firma oferująca paczkowaną kawę potrzebowała zaledwie 72 godzin na sprzedanie swych akcji w ramach największego w tym roku debiutu w Europie To zastój z powodu pandemii skłonił inwestorów do skorzystania z okazji

Aktualizacja: 31.05.2020 12:19 Publikacja: 31.05.2020 11:37

Ekspresowy debiut kawowej firmy

Foto: Simon Dawson

W ramach pierwotnej oferty publicznej (IPO) JDE Peet's, właściciel, marek kawy, L'OR, Jacobs, Douwe Egberts,. Senseo, Tassimo, Moccona, Kenco, Pickwick, Pilao i Peet's Coffee pozyskała w piątek 2,25 mld euro, a 20 banków związanych z organizacją debiutu zainkasuje 59,8 mln dolarów honorariów, w tym globalni koordynatorzy BNP Paribas JP Morgan i Goldman Sachs po 6,2 mln — oceniła firma Refinitiv.

Duże zainteresowanie inwestorów w rodzaju Quantum Partners George Sorosa skłoniło JDE do przyspieszenia wejścia na giełdę spodziewanego w czerwcu. Rosnący popyt i wirtualny marketing okazały się skuteczniejsze od tradycyjnej formy prezentacji kandydata, roadshow, pozwalając inwestorom oszczędzić czas i otwierając w przyszłości możliwość zmian w trybie sprzedaży akcji w ramach IPO.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności