Aktualizacja: 25.03.2015 06:20 Publikacja: 25.03.2015 06:20
Foto: Bloomberg
Według przecieków opublikowanych najpierw przez "Wall Street Journal" i powtórzonych następnie przez wszystkie serwisy finansowe, rozmowy z w sprawie przejęcia są bardzo zaawansowane.
3G Capital kupił dwa lata temu razem z firmą Warrena Buffetta Berkshire Hathaway Inc. innego spożywczego kolosa – H.J. Heinz Co. znanego przede wszystkim z produkcji ketchupu. Po przejęciu Kraft Foods planowane jest połączenie obu tych spółek, choć na razie wszystkie zainteresowane strony nie udzielają żadnych komentarzy. Dla pracowników obu firm spożywczych nie byłaby to dobra wiadomość. 3G po przejęciu Heinza zwolnił z pracy tysiące osób i przeprowadził czystkę w szeregach najwyższego menedżmentu. Teraz będzie można oczekiwać kolejnych redukcji, tym bardziej, że Kraft Foods znajduje się w sporych kłopotach. Producent przetworzonej żywności traci pieniądze z powodu rosnącego popytu na świeże i zdrowsze produkty spożywcze. Spółka nie zainwestowała w produkcję żywności organicznej i naturalnej, choćby poprzez przejęcie innych firm zajmujących się taką działalnością. W grudniu Kraft zapowiedział zmiany w kierownictwie firmy.
Rosyjski urząd patentowy Rospatent otrzymał wniosek firmy o zarejestrowanie nowej marki wódki . Wnioskodawcą jest firma technologiczna z St Petersburga RAU IT - poinformował „Moscow Times”.
Prokuratur generalny Rosji sprawdzi informacje o zawyżaniu przez producentów cen na przetwory mleczne. Takie polecenie wydał mu Kreml. Reżim niepokoi rosnące niezadowolenie Rosjan z coraz większych podwyżek cen żywności.
Masło od początku roku zdrożało już o 40 proc. Ile może kosztować w święta? - Zbliżamy się do 10 zł - mówi ekspert. Wszystko przez to, że producentom bardziej opłaca się dziś wytwarzanie np. serów, a nie masła.
Okazało się, że polscy konsumenci także w przypadku żywności szukają tańszych zamienników – mówi Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności. – Żywność w wydatkach Polaków staje się coraz znaczącym ciężarem i dlatego szukają oszczędności – dodaje.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Polskie firmy wciąż walczą o nowe rynki, na których chcą sprzedawać produkty rolno-spożywcze. W kraju wyzwaniem jest m.in. lokalny popyt oraz automatyzacja, zrównoważony rozwój i utrzymująca się presja płacowa.
Amerykański koncern Kraft postanowił wykorzystać niedobory swoich popularnych produktów w sklepach do rozkręcenia kampanii marketingowej.
Amerykański koncern Heinz łączy się z Kraft Foods Group. Powstaje trzecia pod względem wielkości firma spożywcza w USA.
McDonald's Corp. będzie sprzedawać paczkowaną kawę w amerykańskich supermarketach. Sieć restauracji chce w ten sposób zwiększyć przychody szukając sobie miejsca nowym segmencie związanego z kawą rynku, na którym odniósł już spore sukcesy. Największa sieć restauracji na świecie znowu musi jednak gonić konkurencję.
Najlepszy od siedmiu lat czas dla mega transakcji może skusić Warrena Buffetta do kolejnego ruchu.
Polska jest jednym z 16 krajów, w którym koncern Kraft Foods wprowadzi nowy rodzaj kawy. Będzie on pierwszą innowacją na rynku kawy rozpuszczalnej od ponad 40 lat
Nowym nabytkiem Warrena Buffetta są akcje National Oilwell Varco, producenta sprzętu dla branży naftowej. Sprzedawał walory Procter&Gamble,Kraft Foods i Johnson&Johnson
Jak pogodzić kult marki z chęcią wyróżnienia się w tłumie? Koncerny znalazły na to sposób. To coraz bardziej popularna personalizacja produktów
Jeżeli marki nie zmienią podejścia do zrównoważonego rozwoju dzisiaj to nie wygramy i nie zmniejszymy wpływu na środowisko, a wręcz przeciwnie – mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk z T-Mobile Polska. Opowiada, co robi telekom aby być neutralnym dla środowiska i zdradza jakie ma efekty.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas