Kraft Foods po wykupieniu może połączyć się z Heinzem

To może być fuzja warta nawet 40 miliardów dolarów. Amerykański koncern spożywczy Kraft Foods Group Inc. chce się sprzedać prywatnej grupie kapitałowej z Brazylii 3G Capital.

Publikacja: 25.03.2015 06:20

Kraft Foods po wykupieniu może połączyć się z Heinzem

Foto: Bloomberg

Według przecieków opublikowanych najpierw przez "Wall Street Journal" i powtórzonych następnie przez wszystkie serwisy finansowe, rozmowy z w sprawie przejęcia są bardzo zaawansowane.

3G Capital kupił dwa lata temu razem z firmą Warrena Buffetta Berkshire Hathaway Inc. innego spożywczego kolosa – H.J. Heinz Co. znanego przede wszystkim z produkcji ketchupu. Po przejęciu Kraft Foods planowane jest połączenie obu tych spółek, choć na razie wszystkie zainteresowane strony nie udzielają żadnych komentarzy. Dla pracowników obu firm spożywczych nie byłaby to dobra wiadomość. 3G po przejęciu Heinza zwolnił z pracy tysiące osób i przeprowadził czystkę w szeregach najwyższego menedżmentu. Teraz będzie można oczekiwać kolejnych redukcji, tym bardziej, że Kraft Foods znajduje się w sporych kłopotach. Producent przetworzonej żywności traci pieniądze z powodu rosnącego popytu na świeże i zdrowsze produkty spożywcze. Spółka nie zainwestowała w produkcję żywności organicznej i naturalnej, choćby poprzez przejęcie innych firm zajmujących się taką działalnością. W grudniu Kraft zapowiedział zmiany w kierownictwie firmy.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności
Materiał Promocyjny
Dylematy ekologiczne
Przemysł spożywczy
Popyt na żywność będzie rósł