McCafe ma pojawić się na półkach sklepowych na początku przyszłego roku. Produkcją i dystrybucją ma zająć się wielki koncern spożywczy Kraft Foods, z którym właśnie podpisano umowę. Obie firmy sprawdzały już popyt na wybranych rynkach. Testy najwyraźniej wypadły pomyślnie. Dostępnych będzie osiem smaków – wszystkie oparte w 100 proc. na odmianie Arabica. "Popyt na kawę parzoną w domu jest ogromny. To następny, naturalny krok aby udostępnić konsumentom kawę marki McCafe" oświadczył Greg Watson, wiceprezes McDonald's ds. innowacji. Według statystycznego portalu Statista, typowy dorosły Amerykanin wydaje miesięcznie na czarny napój 21,32 dol.
Oferowana w 14 tysiącach restauracji McDonald'sa McCafe cieszy się w USA dużym powodzeniem i skutecznie konkuruje z ofertami konkurencyjnych sieci Starbucks i Dunkin' Donuts. Od czasu wprowadzenia na rynek nowej marki w 2009 roku sprzedaż kawy i opartych na niej napojów wzrosła aż o 70 proc. Ostatnio McDonald's zaczął rozlewać czarny napój do nowo zaprojektowanych kubków, które atrakcyjnością mają dorównywać konkurentom. Na rynku paczkowanej kawy pozostaje jednak w tyle – zarówno Starbucks, jak i Dunkin' Donuts już sprzedają ją w sklepach z własnym logo.
Tomasz Deptuła z Nowego Jorku