Po raz pierwszy kawa Millicano – składająca się w 85 proc. z kawy rozpuszczalnej, a w 15 proc. z kawy bardzo drobno zmielonej - pojawiła się w Wielkiej Brytanii w 2011 roku. W tym roku wejdzie do kolejnych krajów, w tym do Polski będącej jednym z największych rynków kawy w Europie. Od sierpnia 2011 roku do lipca 2012 roku wydaliśmy na nią niemal 3,4 mld zł – podaje firma badawcza Nielsen.
- Kawa jest czwartą kategorią spożywczą w Polsce pod względem wydatków – mówi Paulina Papierska z działu marketingu firmy Kraft Foods Polska, lidera polskiego rynku kawy. Pod względem wartości sprzedaży jej udziały w lipcu tego roku wynosiły 23,5 proc. Polska spółka jest częścią koncernu Kraft Foods, jednej z największych firm spożywczych świata. W 2011 r. jej przychody sięgnęły 54,4 mld dol. Należą do niej m.in. marki Jacobs, Cadbury, Milka i Oreo.
Co druga złotówkę przeznaczoną na kawę, Polacy wydają na kawę mieloną. Nielsen policzył, że w ciągu ostatniego roku wydatki na nią urosły 18, 5 proc. Niemal jedna trzecia sprzedaży przypada na kawy rozpuszczalne. Od sierpnia 2011 r. do sierpnia 2012 r. wydaliśmy na nią o niemal 8 proc. więcej niż przed rokiem.
Paulina Papierska wyjaśnia, że Polacy kupujący kawę rozpuszczalną dzielą się na takich, którzy robią to, ponieważ są jej miłośnikami oraz na tych, którzy widzą w niej wygodny w użyciu produkt.
To właśnie o tę drugą grupę zamierza nową kawą Millicano powalczyć Kraft Foods. – Zakładamy, że docelową wielkość sprzedaży naszej nowej kawy w 70 proc. będziemy zawdzięczać konsumentom, którzy do tej pory kupowali kawę rozpuszczalną, a w 30 proc. będą to osoby, które do tej pory nie kupowały kawy regularnie – wyjaśnia Paulina Papierska.