Reklama
Rozwiń

Nowy sposób na ograniczenie marnowania żywności

Too Good To Go przygotowała narzędzie, które pomoże sklepom zarządzać żywnością z krótkim terminem ważności, by w ten sposób zmniejszyć skalę jej marnowania.

Publikacja: 26.01.2024 03:00

Nowy sposób na ograniczenie marnowania żywności

Foto: Adobe Stock

Too Good To Go, firma wpływu społecznego i największy na świecie rynek do zarządzania nadwyżkami żywności, przygotowała Too Good To Go Platform. To zaawansowane narzędzie oparte na AI, które ma pomagać sprzedawcom, zarówno w dużych sieciach supermarketów, jak i w małych sklepach, optymalizować proces zarządzania zasobami.

Too Good To Go Platform w czasie rzeczywistym śledzi terminy przydatności produktów na półkach i podpowiada strategię działania wobec nich. Pozwala m.in. dobierać odpowiednie rabaty cenowe w zależności od prawdopodobieństwa sprzedaży czy sezonowości. To pierwszy system zintegrowany z aplikacją Too Good To Go, która posiada 85 milionów zarejestrowanych użytkowników, co ułatwia redystrybucję produktów, których termin przydatności do spożycia dobiega końca i odblokowuje sieciom zysk z niesprzedanej, nadwyżkowej żywności.

Czytaj więcej

Ceny idą w górę, w sklepach mniej ludzi. Ale jest wyjątek

Według danych European Grocery Retailing Institute, straty związane z marnowaniem żywności wynoszą średnio około 2 proc. całkowitego przychodu netto sieci handlowych, co praktycznie odpowiada wartości ich średniej marży. – Too Good To Go współpracuje z największymi detalistami, takimi jak Carrefour, Spar, Auchan, Coop, Biedronka. Użytkownicy tej aplikacji każdego dnia kupują z tych sieci Paczki Niespodzianki. Wprowadzenie Too Good To Go Platform ma w jeszcze lepszy sposób pomóc zarządzać zapasami w sklepach, co pozytywnie wpłynie nie tylko na wyniki finansowe, ale też na zmniejszenie marnotrawstwa żywności – mówi Mette Lykke, CEO Too Good To Go.

Too Good To Go Platform bierze pod uwagę zachowania klientów, sezonowość i inne czynniki, aby oszacować prawdopodobieństwo sprzedaży produktu w sklepie w danym momencie, a następnie sugeruje odpowiednie działanie.

Narzędzie posiada pięć głównych funkcjonalności, umożliwiających dysponowanie nadwyżkami żywności w zależności od potrzeb sklepu. Obejmują one zarządzanie datami ważności, rekomendacje, inteligentne tworzenie rabatów, przekazywanie produktów w formie darowizn oraz przydzielenie produktów do Paczek Niespodzianek w aplikacji Too Good To Go.

Dzięki nowej platformie pracownicy sklepów spożywczych, zamiast ręcznie przeglądać daty ważności, by uniknąć przeterminowania produktów, mogą je weryfikować cyfrowo. Too Good To Go Platform z pomocą kilku kliknięć generuje przejrzystą listę produktów o zbliżającym się terminie ważności, sortowaną według lokalizacji półek. Jej twórcy przekonują, że zautomatyzowany proces nie tylko zmniejsza liczbę ludzkich błędów, ale także obniża liczbę przeterminowanych produktów na półkach, co przekłada się na większe zadowolenie klientów, mniejsze marnowanie żywności oraz ogranicza straty sklepów.

– Procesy związane z kontrolą dat ważności i obniżaniem cen w sklepie są niezwykle czasochłonne i podatne na błędy, a co za tym idzie – wymagają dużego zaangażowania pracowników, zwłaszcza gdy proces ten odbywa się na wielką skalę – wyjaśnia Małgorzata Wrzesińska, key account lead w Too Good To Go. – Too Good To Go Platform, wykorzystując najnowszą technologię i sztuczną inteligencję, znacząco przyspiesza ten proces, zwiększając efektywność codziennych, rutynowych czynności.

Przemysł spożywczy
Amerykański gigant inwestuje w Polsce w nowoczesną produkcję czekolady
Przemysł spożywczy
Branża mięsna czeka na otwarcie rynków azjatyckich
Przemysł spożywczy
Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych sprzeda tysiąc ton masła. To cios w wysokie ceny
Przemysł spożywczy
Kreml walczy z pijaństwem. Drożeje wódka i nie tylko
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku