Kapituła oceniająca w składzie: Joanna Parafianowicz, adwokat, redaktor portalu pokojadwokacki.pl; Michał Popiela, Court Watch Polska; Grzegorz Furgał, doradca Krajowej Rady Radców Prawnych oraz Michał Błazik, szef działu prawo online „Rzeczpospolitej" miała do zbadania 53 strony internetowe firm doradztwa podatkowego.
Ogólne założenia metodologii się nie zmieniły w porównaniu z poprzednim rokiem. Sprawdzono strony internetowe doradców podatkowych pod kątem bezpieczeństwa, szybkości, oryginalności zdjęć, SEO, dostępności dla niepełnosprawnych, szaty graficznej, animacji czy jakże istotnej obecnie poprawności wersji mobilnej serwisów. Nie zapomniano również tak jak w poprzedniej edycji rankingu o sprawdzeniu wyposażenia strony we wszelkie narzędzia umożliwiające „zdalną" obsługę klientów, które sprawdzi się w czasie trwającej pandemii. Szukano na stronach czatów, komunikatorów, indywidualnych profilii klienta z aktualizowanym stanem prawnym jego sprawy, sztucznej inteligencji, które jest w stanie wstępnie zdefiniować czy skategoryzować problem klienta.
Metodologia – co i jak ocenialiśmy
- mobile –RWD (responsive web design), wyświetlanie na urządzeniach mobilnych;
- przedstawienie zespołu – zdjęcia portretowe, notki osobowe, pomysł na przedstawienie bio prawników;