19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 07.07.2015 22:00 Publikacja: 07.07.2015 22:00
Patryk Matuszewski, ambasador jednej z firm doradczych w nagrodę dostał skuter Vespa
Foto: Archiwum
Opinia znajomych lub osób z naszego środowiska działa na nas skuteczniej niż nawet najlepsza reklama – tę zasadę dobrze znaną z psychologii społecznej od lat stosują specjaliści od marketingu. Również ci, którzy specjalizują się w budowaniu dobrego wizerunku pracodawcy, czyli Employer Brandingu (EB) na uczelniach.
Tam od kilku lat rośnie popularność programów ambasadorskich, w których to studenci przejmują rolę promotorów firm. Marcin Poznań, rzecznik Szkoły Głównej Handlowej, twierdzi, że swoich ambasadorów wśród studentów ma większość firm partnerskich SGH, która współpracuje obecnie z ok. 30 firmami. Podobnie jest na innych renomowanych uczelniach.
Brak działań wspierających rozwój i zaangażowanie nowo zatrudnionych pracowników skutkują rosnącą rotacją i niewykorzystaniem ich potencjału.
W planach pracodawców na 2025 r. widać większe rozchwianie niż przed rokiem. Wprawdzie firmy częściej przewidują wzrost zatrudnienia, ale przybyło też planów jego redukcji.
Dwie trzecie aktywnych zawodowo Polaków chciałoby utrzymywać bliskie, przyjacielskie relacje w pracy. Coraz częściej zależy na tym także pracodawcom. I nie bez powodu.
Choć gwiazdkowe budżety 2024 wzrosną, to święta będą często skromniejsze niż przed rokiem. Co planują pracodawcy?
Rozwój generatywnej sztucznej inteligencji może radykalnie zmienić charakter pracy na najwyższych i najniższych stanowiskach.
Rosną, choć coraz wolniej, wydatki Polaków i firm na media i rozrywkę. Przez cztery lata dołożymy jednak jeszcze 10 mld zł – wynika z najnowszego raportu doradczej firmy, który opisujemy jako pierwsi.
W Polsce główną barierą ciągle hamującą rozwój innowacji jest brak współpracy i przepływu informacji między światami nauki i biznesu – mówi Witold M. Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC w Polsce, Akademia Finansów i Biznesu Vistula, Politechnika Warszawska.
Kontroling, wyposażony w nowoczesne systemy EPM, umożliwia szybsze reagowanie na zmieniającą się rzeczywistość biznesową.
Podczas konferencji „Zmiany podatkowe 2024/2025” – największego dorocznego wydarzenia PwC związanego z podatkami – eksperci zebrali istotne dla firm zagadnienia w praktyczną całość, przedstawili także związane z nimi ważne terminy.
Skuteczna komunikacja, emocje, wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz wdrażanie technologicznych zmian to wyzwania, z którymi mierzą się dziś dyrektorzy finansowi i którymi można właściwie zarządzać.
Dyrektor finansowy musi uważnie obserwować otoczenie i innych, uczyć się, rozmawiać z ludźmi pełniącymi podobne role i czerpać z ich doświadczeń by dostarczać odpowiednią wartość biznesowi – mówi Marcin Makusak, partner PwC.
Koncern Unilever, właściciel marek takich jak Dove i Hellmann’s, poinformował, że sfinalizował sprzedaż swojego rosyjskiego biznesu firmie Arnest Group, lokalnemu producentowi perfum, kosmetyków i artykułów gospodarstwa domowego. Koncern nie poinformował za ile odsprzedał rosyjski biznes, ale według Reutera wszystkie wychodzące z Rosji firmy poniosły ogromne straty finansowe.
Widoczny w wielu branżach spadek liczby ofert pracy to nie tylko efekt słabszej koniunktury. To także skutek przyspieszonej automatyzacji firm sięgających po narzędzia AI, co widać też po rosnącym popycie na specjalistów w tej dziedzinie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas