Aktualizacja: 07.07.2015 22:00 Publikacja: 07.07.2015 22:00
Patryk Matuszewski, ambasador jednej z firm doradczych w nagrodę dostał skuter Vespa
Foto: Archiwum
Opinia znajomych lub osób z naszego środowiska działa na nas skuteczniej niż nawet najlepsza reklama – tę zasadę dobrze znaną z psychologii społecznej od lat stosują specjaliści od marketingu. Również ci, którzy specjalizują się w budowaniu dobrego wizerunku pracodawcy, czyli Employer Brandingu (EB) na uczelniach.
Tam od kilku lat rośnie popularność programów ambasadorskich, w których to studenci przejmują rolę promotorów firm. Marcin Poznań, rzecznik Szkoły Głównej Handlowej, twierdzi, że swoich ambasadorów wśród studentów ma większość firm partnerskich SGH, która współpracuje obecnie z ok. 30 firmami. Podobnie jest na innych renomowanych uczelniach.
O liderze Konfederacji znów zrobiło się głośno za sprawą ofert rekrutacyjnych jednej z jego firm. Sławomir Mentzen poszukuje pracowników, którzy „chcą pracować ponad normę”, a work-life balance nie jest dla nich istotny.
Pomimo presji menedżerów, w tym prezesów globalnych korporacji, praca zdalna i hybrydowa nie jest już przywilejem, lecz jednym z modeli pracy. Tak też traktuje ją ponad połowa polskich pracowników.
Niemal co szósty mieszkaniec świata chciałby na stałe przenieść się za granicę. W Afryce Subsaharyjskiej marzy o tym ponad jedna trzecia badanych. I coraz więcej osób próbuje te marzenia zrealizować.
Kompetencje cyfrowego młodego pokolenia Polaków są dramatycznie niskie. Z przeprowadzonego w naszym regionie Europy testu wśród tysięcy uczniów szkół podstawowych i liceów wynika, że to właśnie młodzież znad Wisły wypada najgorzej.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Powiadomienia na telefon, które otrzymujemy w trakcie pracy, wpływają na spadek naszej produktywności i narażają firmę na straty finansowe - wynika z najnowszych badań, które cytuje dziennik Corriere della Sera.
W Polsce główną barierą ciągle hamującą rozwój innowacji jest brak współpracy i przepływu informacji między światami nauki i biznesu – mówi Witold M. Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC w Polsce, Akademia Finansów i Biznesu Vistula, Politechnika Warszawska.
Kontroling, wyposażony w nowoczesne systemy EPM, umożliwia szybsze reagowanie na zmieniającą się rzeczywistość biznesową.
Podczas konferencji „Zmiany podatkowe 2024/2025” – największego dorocznego wydarzenia PwC związanego z podatkami – eksperci zebrali istotne dla firm zagadnienia w praktyczną całość, przedstawili także związane z nimi ważne terminy.
Koncern Unilever, właściciel marek takich jak Dove i Hellmann’s, poinformował, że sfinalizował sprzedaż swojego rosyjskiego biznesu firmie Arnest Group, lokalnemu producentowi perfum, kosmetyków i artykułów gospodarstwa domowego. Koncern nie poinformował za ile odsprzedał rosyjski biznes, ale według Reutera wszystkie wychodzące z Rosji firmy poniosły ogromne straty finansowe.
Skuteczna komunikacja, emocje, wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz wdrażanie technologicznych zmian to wyzwania, z którymi mierzą się dziś dyrektorzy finansowi i którymi można właściwie zarządzać.
Dyrektor finansowy musi uważnie obserwować otoczenie i innych, uczyć się, rozmawiać z ludźmi pełniącymi podobne role i czerpać z ich doświadczeń by dostarczać odpowiednią wartość biznesowi – mówi Marcin Makusak, partner PwC.
Widoczny w wielu branżach spadek liczby ofert pracy to nie tylko efekt słabszej koniunktury. To także skutek przyspieszonej automatyzacji firm sięgających po narzędzia AI, co widać też po rosnącym popycie na specjalistów w tej dziedzinie.
Koncern Unilever ogłosił plan zwolnienia co trzeciego pracownika ze stanowisk biurowych w Europie do końca 2025 r. Nie wiadomo, w jakim stopniu obejmą one Polskę.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas