? Akronimy – skrótowce, bardzo popularne w internetowych dialogach ze względu na specyficzną dla nich oszczędność słów. Większość pochodzi z języka angielskiego. I tak na przykład AFK oznacza „away from keybord" (jestem z dala od klawiatury), ASAP to „as soon as possible" (najszybciej, jak to możliwe), „BRB" to „be right back" (zaraz wracam), IMHO to „in my humble opinion" (moim skromnym zdaniem), a ROTFL – „rolling on the floor laughing" (tarzam się po podłodze ze śmiechu).
? Awatar – słowo upowszechnione przez głośny film 3D Jamesa Camerona, używane jednak w Internecie wiele lat wcześniej. Tak jak w filmie, oznacza ono nasze wirtualne wcielenie: na forum dyskusyjnym będzie to pseudonim i obrazek, którym opatrujemy nasze wpisy, w grach – bardziej rozbudowaną postać, którą obdarzamy wybranym wyglądem i właściwościami. Zazwyczaj nie przypomina ona niebieskiego ogoniastego stwora, ale raczej seksowną blondynkę lub umięśnionego macho.
? Mem internetowy – obrazek, piosenka, slogan czy film, zyskujący niewspółmierną do jego wagi popularność w Internecie poprzez polecanie go sobie przez kolejnych użytkowników. Typowymi przykładami są dostępne na YouTubie filmiki z serii „Annoying Orange" (animacja przedstawiająca irytujące dialogi między owocami), „Dancing Matt" (urocza taneczna pocztówka z wypraw po całym świecie) czy, z naszego podwórka, Forfiter (filmik nagrany przez tajemniczego przedstawiciela Polonii na Florydzie, prezentującego szwagrowi mierzącego cztery stopy – „four feet" – aligatora). Memy chętnie są wykorzystywane przez reklamę, jak wspomniany wcześniej aligator pojawiający się mimochodem w spocie telewizji kablowej, czasem zaś same reklamy udaje się wykreować na memy (nadawana od niedawna w Polsce kampania „Old Spice" czy też spot Volkswagena „Young Darth Vader").
? Monetaryzacja kontentu
– główny cel wszystkich przedsiębiorstw internetowych. Tłumacząc na język polski: jak sprawić, by internauci płacili za udostępniane online treści. W większości przypadków odpowiedź na to pytanie pozostaje kamieniem filozoficznym XXI wieku.
? Nerd
– dość pejoratywne określenie pasjonata nauk ścisłych, informatyki i gier komputerowych, żyjącego w wirtualnym świecie i nieradzącego sobie w tradycyjnych kontaktach międzyludzkich, zwłaszcza z płcią przeciwną. W polskim wydaniu typ studenta politechniki w okularach, niemodnej kraciastej koszuli i włosach niepierwszej świeżości. Zazwyczaj rodzaju męskiego. Bardziej szanowaną odmianą nerda jest geek, który imponuje swoją szeroką wiedzą, a za punkt honoru stawia sobie posiadanie najnowszych gadżetów natychmiast po ich światowej premierze.