Bogusław Chrabota: Jak zbudować nowe media publiczne

Po decyzji o postawieniu w stan likwidacji TVP, Polskiego Radia i PAP trzeba szybko wypracować formułę finansowania mediów publicznych. Należy tego dokonać z udziałem prezydenta. Bez niego nie ma szans na ustawę, która na nowo zdefiniuje ich misję, cele i zadania.

Publikacja: 29.12.2023 17:00

Bogusław Chrabota: Jak zbudować nowe media publiczne

Foto: AdobeStock

Media publiczne znów stały się przedmiotem ekstremalnej gry politycznej. Powinniśmy być na to przygotowani. Podobnie jak nie powinno nas to dziwić. A jednak skala i temperatura sporu, który obserwowaliśmy przez święta Bożego Narodzenia, szokuje. Media publiczne i PAP są rozdzierane na strzępy nie tylko przez strony politycznego sporu, ale również instytucje, które mają konstytucyjny obowiązek współdziałania dla dobra państwa.

Sytuacja wokół mediów publicznych, szczególnie po decyzji ministra kultury o postawieniu ich w stan likwidacji, jest tego zaprzeczeniem. A jeszcze bardziej przeraża, że wszystkie strony sporu świetnie wiedzą, że działania wokół mediów publicznych są katastrofalne z perspektywy ich wizerunku, wiarygodności i przyszłości. Wszyscy uczestnicy konfliktu ponoszą wspólną odpowiedzialność za ich degradację instytucjonalną, materialną i realny uszczerbek w kręgu odbiorców.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Plus Minus
„Czechowicz. 20 i 2”: Syn praczki i syfilityka
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Plus Minus
„ale”: Wschodnia aura
Plus Minus
„Inwazja uzdrawiaczy ciał”: W poszukiwaniu zdrowia
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Plus Minus
„Arcane”: Animowana apokalipsa
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku