Powszechność smartfonów i tabletów gwarantuje dostęp do mobilnego internetu niemal zawsze i wszędzie oraz bycie online non stop. Jaka będzie przyszłość? Czy internetu może być jeszcze więcej? Według raportu KPCB ostatnie lata dynamicznej ekspansji sieci to dopiero początek rewolucji.
Zgodnie z raportem KPCB medium z najwyższym wskaźnikiem penetracji społeczeństwa jest oczywiście telewizja. Na koniec 2013 r. aż 5,5 mld osób miało dostęp do tego urządzenia, co daje wskaźnik penetracji na poziomie 78 proc. Tuż za telewizją znajduje się telefon komórkowy z 5,2 mld użytkowników i 73-proc. penetracją.
Gospodarka cyfrowa osiągnęła znaczący udział w PKB wielu największych i najbardziej liczących się gospodarek świata: W. Brytanii, Korei, Chin, Japonii, Ameryki, UE
I telewizja, i telefony komórkowe to urządzenia z poprzedniej epoki. Istotne jest, jak w tym zestawieniu wypadają symbole ostatnich lat, czyli smartfony i tablety. Wyniki mogą być przez jednych odczytane jako rozczarowujące, dla drugich jednak będzie to przesłanie optymistyczne. Smartfony są w posiadaniu 1,6 mld osób (penetracja 22 proc.) – to zdecydowanie mniej od telewizji i telefonów komórkowych, ale aż ponad dwa razy więcej od wyników dla laptopa i desktopa.
Aż 440 mln osób jest w posiadaniu tabletów. Na pierwszy rzut oka liczba nie imponuje, zwłaszcza gdy zestawi się ją z wynikiem telewizji, ale bardziej przemawia do wyobraźni, jeśli weźmie się pod uwagę to, że masowa sprzedaż tych urządzeń zaczęła się w 2010 r. od pamiętnej premiery iPada firmy Apple.