Jednolite oznakowanie aptek biorących udział w programie pilotażowym to odpowiedź na apele branży farmaceutycznej, która oczekiwała przygotowania jednolitego logo dla wszystkich aptek biorących udział w programie.
Czytaj więcej
Po majowym weekendzie apteki przystępują do programu pilotażowego umożliwiającego pacjentom zakup...
Apteki nie mogą reklamować swojej działalności
Marek Tomków, prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej mówi „Rzeczpospolitej”, że ok. 400 aptek (z ok. 12 tys. w całej Polsce) zgłosiło się do programu pilotażowego, w ramach którego od 1 maja w aptekach farmaceuci mogą wystawić pigułkę „dzień po”, aby następnie ją sprzedać. W kilkudziesięciu aptekach recepty na pigułkę zostały już wystawione.
Adwokat Iga Kalinowska-Maksim zwraca uwagę, że art. 94a ustawy Prawo farmaceutyczne wskazuje na zakaz reklamowania aptek i ich działalności, zezwalając na informowanie jedynie o lokalizacji i godzinach pracy apteki.
— Taka redakcja przepisu rangi ustawowej nie pozwala na przyjęcie, że reklamowanie przez apteki możliwości wypisania recepty i sprzedaży tabletki "dzień po" jest dozwolone. Stanowiłoby to naruszenie zakazu reklamowania działalności apteki. Farmaceuta sam z siebie także nie powinien informować o tym pacjentów — uważa adwokat Iga Kalinowska-Maksim.