Aktualizacja: 14.11.2024 23:30 Publikacja: 18.03.2024 14:45
Foto: Mat.prasowe
2023 rok był jednym z najlepszych w historii rynku magazynowo-przemysłowego w Polsce. Pod względem nowej podaży (3,7 mln mkw.) zanotował drugi najlepszy wynik, a pod względem zawartych umów najmu (5,6 mln mkw. wynajętej powierzchni) – trzeci – wynika z najnowszego raportu „Rynek magazynowo-przemysłowy w Polsce" firmy doradczej Newmark Polska. W budowie było 2,8 mln mkw. magazynów.
W parku magazynowym MLP Poznań powstaje obiekt dla Havi Logistics. Hala ma być gotowa na początku drugiej połowy tego roku.
Deweloper Panattoni rozbudowuje swoje pomorskie portfolio. Firma ukończyła kolejny etap parku logistycznego w Kowalach koło Gdańska. 90 proc. powierzchni ma już najemców.
W pełni wynajęty magazyn 7R City Flex Gdańsk II od spółki 7R kupuje GLP Europe.
Firma Nunner Logistics wynajęła ponad 22,8 tys. mkw. magazynów w Hillwood & LCube Wrocław East.
Samochód elektryczny znakomicie współpracuje z instalacją fotowoltaiczną, a uzupełnianie energii w akumulatorze przy pomocy domowych ładowarek jest nie tylko wygodne i tanie, ale też ekologiczne i przewidywalne.
Polska jest wciąż na radarze inwestorów, mimo że ubiegły rok na rynku nieruchomości był dużo słabszy od poprzednich.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Rośnie import LPG morzem, ważnymi dostawcami na polski rynek stają się Norwegia i Stany Zjednoczone.
Prawie 40 rosyjskich linii lotniczych może zostać uziemionych w 2025 roku – ostrzega prezes jednego z zagrożonych przewoźników. Mają one ponad 26 proc. udziału w rynku przewozów.
Rynek magazynowy dostanie wiatru w żagle po przyjęciu ustawy o funduszach inwestujących w nieruchomości.
Farmy fotowoltaiczne i wiatrowe mają zapewnić neutralność węglową CPK. Budowę lotniska spółka rozpocznie w 2026 roku.
Chińskie linie lotnicze wypychają europejską konkurencję z rejsów do Chin. Unijni przewoźnicy domagają się „równych warunków konkurencji”.
Wraz ze spadkami europejskiej produkcji przemysłowej, urwało się dno na ryku naczep. Popyt kurczy się, co gorsza przyspiesza tempo spadku.
Wymiana tachografów idzie wyjątkowo ospale, firmy transportowe na pewno nie zdążą wymienić urządzeń we wszystkich ciężarówkach.
Liczba rozpoczynanych inwestycji magazynowych w całej Unii Europejskiej maleje od 2021 roku. Obiekty stają się coraz bardziej ekologiczne – wynika z raportu Newmark Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas