19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 15.01.2025 00:38 Publikacja: 19.12.2022 13:11
Foto: Mat.prasowe
Eksperci tej firmy szacują, że w 2023 r. całkowite zasoby rynku przemysłowo-logistycznego przekroczą 30 mln mkw.
- Pomimo zmian w gospodarce światowej oraz geopolityce, rynek powierzchni przemysłowo-logistycznych jest w bardzo dobrym stanie. I właściciele obiektów, i najemcy, szybko dostosowali się do nowej sytuacji, co gwarantuje dalszy rozwój tego sektora – podkreślają eksperci firmy doradczej Colliers. Analitycy wskazują najważniejsze wydarzenia na rynku magazynów w 2022 r. oraz trendy, jakie dojdą do głosu w przyszłym roku.
Deweloper dostał pozwolenie na budowę magazynów w Kątach Wrocławskich. Park zaoferuje niemal 44 tys. mkw. powierzchni logistycznej i przemysłowej.
Mimo wzrostu stawek najmu o 20 – 40 proc. zainteresowanie najemców obiektami logistycznymi jest wciąż bardzo duże.
Firma DSV wynajmuje powierzchnie w kompleksie Wrocław Logistics South Hub. To największa inwestycja spółki deweloperskiej Panattoni w regionie.
Wybudowane w zielonych nowoczesnych technologiach hale wolniej się starzeją. Firmy wynajmują od razu po kilkadziesiąt tysięcy metrów.
Budowę obiektu o powierzchni 50 tys. mkw. na terenie parku logistycznego we Wrocławiu rozpoczyna Prologis.
Rynku nie rozruszało nawet anemiczne jesienne ożywienie w transporcie. Przewoźnicy nie inwestują w tabor, na czym ciepią producenci naczep i przyczep, tnąc produkcję.
W Niemczech najwięcej upadłości w transporcie, ale trzeci kwartał przyniósł ożywienie w napływie zamówień na nowy tabor.
Polskie firmy z apetytem na międzynarodowy rozwój na rynku zarządzania czasem pracy maszynistów i działalnością kolejowych przewoźników.
Ryanair podał informacje na temat konkretnych kosztów i opłat, które poniósł w wyniku chuligańskiego zachowania pasażera na pokładzie lotu z Dublina na Lanzarote z 9 kwietnia 2024 roku. Irlandzki przewoźnik wyliczył je na ponad 15 tys. euro.
Dopłaty nie zelektryfikują transportu ciężkiego, zrujnują za to ceny na rynku wtórnym i pozostaną kosztownym eksperymentem, co widać po rynku aut osobowych.
Czechy są naturalnym partnerem dla polskich firm do współpracy w zakresie transportu towarowego, zarówno w obrocie surowcami, jak i produktami gotowymi.
Zarząd Kanału Panamskiego niezrażony pogróżkami Donalda Trumpa zlecił konsorcjum firm i placówek naukowych z Francji i Belgii sporządzenie kompleksowego opracowania studium opłacalności modernizacji śluz tego szlaku wodnego. Nie podano tylko wartości tego zlecenia.
Rok 2024 na rynku inwestycji w nieruchomości był o wiele lepszy niż poprzedni – wynika z analiz firmy doradczej CBRE. Co dalej?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas