Aktualizacja: 16.02.2025 15:21 Publikacja: 19.12.2022 13:11
Foto: Mat.prasowe
Eksperci tej firmy szacują, że w 2023 r. całkowite zasoby rynku przemysłowo-logistycznego przekroczą 30 mln mkw.
- Pomimo zmian w gospodarce światowej oraz geopolityce, rynek powierzchni przemysłowo-logistycznych jest w bardzo dobrym stanie. I właściciele obiektów, i najemcy, szybko dostosowali się do nowej sytuacji, co gwarantuje dalszy rozwój tego sektora – podkreślają eksperci firmy doradczej Colliers. Analitycy wskazują najważniejsze wydarzenia na rynku magazynów w 2022 r. oraz trendy, jakie dojdą do głosu w przyszłym roku.
Deweloper dostał pozwolenie na budowę magazynów w Kątach Wrocławskich. Park zaoferuje niemal 44 tys. mkw. powierzchni logistycznej i przemysłowej.
Mimo wzrostu stawek najmu o 20 – 40 proc. zainteresowanie najemców obiektami logistycznymi jest wciąż bardzo duże.
Firma DSV wynajmuje powierzchnie w kompleksie Wrocław Logistics South Hub. To największa inwestycja spółki deweloperskiej Panattoni w regionie.
Wybudowane w zielonych nowoczesnych technologiach hale wolniej się starzeją. Firmy wynajmują od razu po kilkadziesiąt tysięcy metrów.
Budowę obiektu o powierzchni 50 tys. mkw. na terenie parku logistycznego we Wrocławiu rozpoczyna Prologis.
Kłopoty z nawigacją przy zakłóconym sygnale GPS oraz przekleństwa w kabinie pilotów spowodowały katastrofę AZAL Airlines - uważa Aleksander Jakowlew, rosyjski ekspert lotniczy. Ani słowa o tym, że samolot został ostrzelany przez Rosjan.
Amerykańska spółka Eviation, która przygotowywała elektryczne samoloty, zwolniła załogę i wstrzymała działalność.
Maleją wpływy z eksportu usług przewoźników drogowych. To pierwszy taki przypadek.
Pociągi na szybkiej linii między Warszawą, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem pojadą 320 km/h, a podróż do stolicy potrwa najwyżej 100 minut. Będzie nowa flota dla LOT, CPK ruszy w 2032 r. – mówi Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury.
Pieniądze z emisji obligacji są niezbędne do realizacji strategii budowania 400 tys. mkw. magazynów rocznie. Część nieruchomości chcemy zostawić we własnym portfelu, by czerpać przychody z najmu – mówi Tomasz Mika, członek zarządu 7R.
KE planuje, że w 2030 roku 30 proc. przewozów będzie odbywać się transportem intermodalnym. Czy taki plan jest realny?
Na europejskich lotniskach w 2024 roku odprawiło się 2,5 mld pasażerów. To o niespełna 2 proc. więcej, niż w 2019 roku – ostatnim przed pandemią.
Tak dobrego stycznia Boeing nie miał od dwóch lat — informuje „The Seattle Times”. To może być początek końca głębokiego kryzysu, jaki Boeing zafundował sobie na własne życzenie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas