Małgorzata Szwarc-Sroka: Duży bank ziemi jest naszym atutem

- Wyciągnęliśmy wnioski z kryzysu, żadne wyścigi na wolumeny nas nie interesują, teraz priorytetem jest działanie na bezpiecznym poziomie - mówi Małgorzata Szwarc-Sroka, członek rady nadzorczej J.W. Construction.

Aktualizacja: 27.11.2017 06:17 Publikacja: 26.11.2017 22:05

Małgorzata Szwarc-Sroka, członek rady nadzorczej J.W. Construction.

Małgorzata Szwarc-Sroka, członek rady nadzorczej J.W. Construction.

Foto: materiały prasowe

Rzeczpospolita: Po trzech kwartałach br. sprzedaliście 1,24 tys. mieszkań, o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Więksi i mniejsi konkurenci chwalą się dwucyfrowym tempem sprzedaży, rzędu kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu procent. To celowa strategia?

Małgorzata Szwarc-Sroka, członek rady nadzorczej J.W. Construction: Celujemy w sprzedaż rzędu 1,5–2 tys. mieszkań rocznie. Obecna strategia wynika z tego, że wyciągnęliśmy wnioski z przeszłości. My już byliśmy liderem, mieliśmy sprzedaż na poziomie 4 tys. lokali rocznie, dziś też moglibyśmy taki cel zrealizować. Ale wyciągnęliśmy wnioski z kryzysu, żadne wyścigi na wolumeny nas nie interesują, teraz priorytetem jest działanie na bezpiecznym poziomie, zapewniającym godziwe wyniki i przepływy finansowe. W III kwartale br. uzyskaliśmy marżę brutto ze sprzedaży 28 proc.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Nieruchomości
Realne korekty cen mieszkań na rynku wtórnym. Gdzie spadki są największe?
Nieruchomości
Indeks nastrojów deweloperów. Część klientów odstępuje od umów
Nieruchomości
Segment luksusowych nieruchomości w Waszyngtonie. Efekt Trumpa
Nieruchomości
Rynek pośrednictwa trzeba uregulować. Będzie rejestr?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Nieruchomości
Mieszkania, akademiki, lokale PRS. Grupo Lar Polska na nowych rynkach