Warszawa halami gastronomicznymi stoi

Inwestycja w food hall musi być dobrze zaplanowana i zarządzana, jeśli ma przynieść zyski – ocenili eksperci Urban Land Institute.

Publikacja: 08.12.2022 18:27

Warszawska Hala Koszyki, pierwszy food hall w Polsce.

Warszawska Hala Koszyki, pierwszy food hall w Polsce.

Foto: Globalworth Poland

Food hall to koncept, który bardzo dobrze przyjął się w Warszawie. Po tym jak w 2016 r. otwarto Halę Koszyki na mapie stolicy pojawiły się podobne inwestycje (też jako część projektów mixed-use), jak Hala Gwardii, Elektrownia Powiśle, Browary Warszawskie, Fabryka Norblina i Fabryka PZO. To nie koniec, bo w przygotowaniu jest Wilanów Park – nie jest to też wyłącznie warszawska specyfika, w Poznaniu powstanie Stara Rzeźnia.

- Istotnymi powodami, dla których food halle stały się tak popularne, w szczególności w Warszawie, są sposób spędzania czasu i wydawania pieniędzy przez młode pokolenie. Ludzie szukają czegoś bardziej intersującego niż to, co ma do zaoferowania typowy food court, są już tez lepiej wyedukowani pod względem gastronomicznym. Jednak sukces tego konceptu nie byłby możliwy bez ogromnego profesjonalizmu operatorów i odpowiedniego pozycjonowania powiedział na konferencji Urban Land Institute John Gabrovic, założyciel i dyrektor zarządzający Inspire Real Estate Advisory.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Nieruchomości komercyjne
Ten REIT zarabia krocie na kultowym wieżowcu
Nieruchomości komercyjne
Ghelamco pełne tajemnic – ale uspokaja inwestorów
Nieruchomości komercyjne
Biurowy gigant Ghelamco odchudził zarząd w Polsce
Nieruchomości komercyjne
Silesia City Center w Katowicach w nowych rękach
Nieruchomości komercyjne
Warimpex opuszcza Rosję