„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w 2024 r.

Najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym 2024 r. została „Rzeczpospolita”. Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów, w ubiegłym roku była cytowana ponad 44 tysiące razy.

Publikacja: 05.02.2025 17:29

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w 2024 r.

Foto: Rzeczpospolita

Drugie miejsce wśród tytułów prasowych zajęła „Gazeta Wyborcza” z wynikiem o blisko 2 tys. powołań gorszym, a na trzecim miejscu uplasował się „Fakt”, który był cytowany aż 18 tys. razy mniej od „Rzeczpospolitej”.

– Choć Elon Musk ogłosił, że jedynymi prawdziwym mediami są użytkownicy należącego do niego serwisu X (dawniej Twitter), ranking cytowalności pokazuje, że tradycyjne media nie tylko nie przeszły jeszcze do historii, ale że to one nadają ton publicznej debacie pozostając liderami opiniotwórczości. Pierwsze miejsce „Rzeczpospolitej” jako najbardziej cytowanego tytułu prasowego pokazuje, że nasze informacje, wywiady, analizy są doceniane zarówno przez naszych czytelników, ale też przez inne media, które się na nas powołują – mówi Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.

Czytaj więcej

Zmiany w „Rzeczpospolitej”. Nowi zastępcy redaktora naczelnego, nowa struktura

Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów „Rzeczpospolita” jest też zwycięzcą zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów biznesowych w 2024 r. Zajmujący drugą pozycję „Dziennik Gazeta Prawna” zanotował ponad dwukrotnie gorszy wynik. W rankingu wszystkich mediów w Polsce „Rzeczpospolita” zajęła drugie miejsce ustępując pola o zaledwie 322 cytowania stacji TVN24.

Od lat „Rzeczpospolita” jest jednym z czołowych i najbardziej szanowanych tytułów w Polsce, utrzymując dominującą pozycję pod względem liczby cytowań w mediach. W 2024 r. „Rzeczpospolita” została uhonorowana tytułem najbardziej opiniotwórczego medium dekady. W latach 2014-2023 była cytowana łącznie blisko 200 tys. razy.

Czytaj więcej

„Plus Minus” w nowych szatach. Metamorfoza weekendowego wydania „Rzeczpospolitej”

Wydawcą „Rzeczpospolitej” jest Gremi Media SA, które wydaje również dziennik „Parkiet”, miesięcznik „Wieści Rolnicze”, a także prowadzi serwisy internetowe, z których średnio miesięcznie korzysta ponad 5,6 mln realnych użytkowników (średnia miesięczna za 2024 r. wg. Badania Mediapanel/Gemius PBI). W skład portfolio serwisów wchodzą między innymi: rp.pl, parkiet.com, wiescirolnicze.pl, historia.uwazamrze.pl, oraz liczne serwisy branżowe, takie jak regiony.rp.pl, zdrowie.rp.pl, edukacja.rp.pl, sukces.rp.pl, moto.rp.pl, cyfrowa.rp.pl, kobieta.rp.pl czy klimat.rp.pl. Gremi Media posiada także pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk SA oraz Kancelarie RP sp. z o.o.

Drugie miejsce wśród tytułów prasowych zajęła „Gazeta Wyborcza” z wynikiem o blisko 2 tys. powołań gorszym, a na trzecim miejscu uplasował się „Fakt”, który był cytowany aż 18 tys. razy mniej od „Rzeczpospolitej”.

– Choć Elon Musk ogłosił, że jedynymi prawdziwym mediami są użytkownicy należącego do niego serwisu X (dawniej Twitter), ranking cytowalności pokazuje, że tradycyjne media nie tylko nie przeszły jeszcze do historii, ale że to one nadają ton publicznej debacie pozostając liderami opiniotwórczości. Pierwsze miejsce „Rzeczpospolitej” jako najbardziej cytowanego tytułu prasowego pokazuje, że nasze informacje, wywiady, analizy są doceniane zarówno przez naszych czytelników, ale też przez inne media, które się na nas powołują – mówi Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.

Media
Rekordowe wyniki portalu wiescirolnicze.pl. Potężne wzrosty oglądalności
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Media
Prezes Legimi: audyt potrwa do końca marca
Media
Sprzedaż TVN wchodzi w drugą fazę. Kto ubiega się o stację?
Media
Amazon wspiera X. To nie jedyny duży powrót na platformę Muska
Media
„Plus Minus” w nowych szatach. Metamorfoza weekendowego wydania „Rzeczpospolitej”