W magazynie zmieni się też układ felietonów, pojawią się nowe rubryki. – Zmiany mają podkreślić miejsce „Plusa Minusa” na rynku medialnym jako opiniotwórczego pisma dla polskiej inteligencji, ale nie tylko. Chcemy nową, elegancką makietą podkreślić wysoką jakość materiałów oraz prestiż magazynu i tytułu – mówi Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”. – Będziemy się starali, by czytelnicy w „Plusie Minusie” nieustannie znajdowali intrygujące, prowokujące i inspirujące eseje, rozmowy i felietony, które będą naświetlać zjawiska fundamentalne dla naszej kultury, cywilizacji czy geopolityki w nowy sposób – dodaje Szułdrzyński.
Magazyn poświęci więcej uwagi kulturze. – To nasze oczko w głowie. W literaturze, na platformach streamingowych, w galeriach sztuki tyle się dzieje. Liczę, że czytelnicy znajdą w „Plusie Minusie” cenną pomoc w poruszaniu się po tym bogactwie współczesnej kultury – mówi Jakub Cegieła, szef „Plusa Minusa”. – Wiem, po ile ciekawych książek czy seriali sam sięgnąłem dzięki podpowiedziom naszych recenzentów – dodaje.
Czytaj więcej
Redaktor naczelny „Rzeczpospolitej” Michał Szułdrzyński reorganizuje kierownictwo redakcji. Od lutego jego zastępcami będą Ewa Szadkowska, Marzena Tabor-Olszewska, Michał Płociński i Cezary Szymanek.
– Odświeżając layout i typografię starałem się dodać im przejrzystości i nowoczesności, ale nie odbiegać od tradycji „Rzeczpospolitej” i „Plusa Minusa” – tłumaczy Robert Wittek ze studia graficznego „Rzeczpospolitej”, który przygotował zmiany koncepcji graficznej magazynu.
„Plus Minus” to od ponad trzech dekad miejsce najważniejszych polskich debat, dyskusji i polemik. Czytelnicy cenią go za pogłębione teksty, dłuższe wywiady, reportaże. Felietoniści magazynu podtrzymują najlepsze tradycje tego gatunku dziennikarskiego. Dziś „Plus Minus” ukazuje się jako weekendowe wydanie „Rzeczpospolitej”.