Kanał Warner Bros znika z ósmego multipleksu. TVN: Decyzja czysto biznesowa

Warner Bros. Discovery to druga po Grupie Kino Polska firma, która zdecydowała, że nie będzie ubiegać się o przedłużenie koncesji dla kanału nadawanego na MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej - informuje portal Wirtualnemedia.pl. Kanał Metro za rok opuści multipleks i skupi się na dystrybucji satelitarno-kablowej i w streamingu.

Publikacja: 30.12.2024 21:11

Kanał Metro za rok opuści multipleks

Kanał Metro za rok opuści multipleks

Foto: Adobe Stock

ula

Koncesja dla kanału Metro wygaśnie 28 grudnia 2025 roku. „TVN Warner Bros. Discovery posiada obecnie w swoim portfolio 4 kanały dystrybuowane w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. W odniesieniu do jednego z nich - stacji Metro - zdecydowaliśmy się zmienić sposób nadawania. Od 2026 roku Metro nie będzie kanałem naziemnym, ale będzie się nadal prężnie rozwijał w oparciu o inny model dystrybucji, tj. telewizję kablowo-satelitarną, IPTV czy platformy streamingowe” – poinformowało portal biuro prasowe TVN Warner Bros. Discovery.

Czytaj więcej

Platformy streamingowe zmieniają kinowego widza. Czas serializacji

TVN zapewnia, że ta decyzja jest czysto biznesowa, która została podjęta w odpowiedzi na oczekiwania rynku, który przechodzi transformację cyfrową oraz w związku ze zmieniającymi się potrzebami widzów, którzy poszukują różnych kanałów dostępu do oferty. „Nowy model dystrybucji Metra pozwoli zapewnić stacji odpowiedni zasięg, jednocześnie dając nam większe możliwości jej rozwoju w przyszłości” – dodaje nadawca.

Nadawcy narzekają na operatora MUX-8 Emitel

Operator MUX-8 Emitel liczy na to, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji szybko wyłoni stacje, które uzupełnią wolne miejsca na multipleksie.

Nadawcy od lat narzekają na realny zasięg ósmego multipleksu. Jest on nadawany w zakresie VHF, a nie w UHF jak pozostałe, dlatego wielu odbiorców potrzebuje bardziej rozbudowanej instalacji antenowej. Wycofanie dwóch kanałów z MUX-8 może opuścić znacząco przejście tego multipleksu na standard w DVB-T2/HEVC i emisję w HD – informuje portal.

Czytaj więcej

Kino Polska TV szykuje zmiany w ofercie

Kanał Metro początkowo miał nosić nazwę Kiwi TV, ale nadawca przed rozpoczęciem nadawania wystąpił o jej zmianę. Testy stacji zaczęły się w październiku 2016 roku.

Metro ma profil uniwersalny, ale ofertowo przypomina nadawaną na niektórych rynkach przez Warner Bros. Discovery stację DMAX. Kanał pokazuje takie produkcje jak „Celnicy na straży Europy”, „J.A.G. – Wojskowe Biuro Śledcze”, „Nowa Maja w ogrodzie”, „Brzydula”, „Szpital”, „Alarmowy 091”, „Gorączka złota”, „Usterka”, „Złomowisko PL”, „Przystanek Bieszczady”, „Belfer”.

Koncesja dla kanału Metro wygaśnie 28 grudnia 2025 roku. „TVN Warner Bros. Discovery posiada obecnie w swoim portfolio 4 kanały dystrybuowane w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. W odniesieniu do jednego z nich - stacji Metro - zdecydowaliśmy się zmienić sposób nadawania. Od 2026 roku Metro nie będzie kanałem naziemnym, ale będzie się nadal prężnie rozwijał w oparciu o inny model dystrybucji, tj. telewizję kablowo-satelitarną, IPTV czy platformy streamingowe” – poinformowało portal biuro prasowe TVN Warner Bros. Discovery.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
„Rzeczpospolita” ponownie najbardziej opiniotwórczym medium
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Media
Starlink dostarczy internet na Ukrainie. Firma Elona Muska podpisała umowę z Kyivstar
Media
Platformy streamingowe zmieniają kinowego widza. Czas serializacji
Media
Świąteczny worek z transakcjami
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Media
To był bardzo burzliwy rok dla gier. Jaki będzie ten nadchodzący?
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay