Kanał Warner Bros znika z ósmego multipleksu. TVN: Decyzja czysto biznesowa

Warner Bros. Discovery to druga po Grupie Kino Polska firma, która zdecydowała, że nie będzie ubiegać się o przedłużenie koncesji dla kanału nadawanego na MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej - informuje portal Wirtualnemedia.pl. Kanał Metro za rok opuści multipleks i skupi się na dystrybucji satelitarno-kablowej i w streamingu.

Publikacja: 30.12.2024 21:11

Kanał Metro za rok opuści multipleks

Kanał Metro za rok opuści multipleks

Foto: Adobe Stock

ula

Koncesja dla kanału Metro wygaśnie 28 grudnia 2025 roku. „TVN Warner Bros. Discovery posiada obecnie w swoim portfolio 4 kanały dystrybuowane w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. W odniesieniu do jednego z nich - stacji Metro - zdecydowaliśmy się zmienić sposób nadawania. Od 2026 roku Metro nie będzie kanałem naziemnym, ale będzie się nadal prężnie rozwijał w oparciu o inny model dystrybucji, tj. telewizję kablowo-satelitarną, IPTV czy platformy streamingowe” – poinformowało portal biuro prasowe TVN Warner Bros. Discovery.

Czytaj więcej

Platformy streamingowe zmieniają kinowego widza. Czas serializacji

TVN zapewnia, że ta decyzja jest czysto biznesowa, która została podjęta w odpowiedzi na oczekiwania rynku, który przechodzi transformację cyfrową oraz w związku ze zmieniającymi się potrzebami widzów, którzy poszukują różnych kanałów dostępu do oferty. „Nowy model dystrybucji Metra pozwoli zapewnić stacji odpowiedni zasięg, jednocześnie dając nam większe możliwości jej rozwoju w przyszłości” – dodaje nadawca.

Nadawcy narzekają na operatora MUX-8 Emitel

Operator MUX-8 Emitel liczy na to, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji szybko wyłoni stacje, które uzupełnią wolne miejsca na multipleksie.

Nadawcy od lat narzekają na realny zasięg ósmego multipleksu. Jest on nadawany w zakresie VHF, a nie w UHF jak pozostałe, dlatego wielu odbiorców potrzebuje bardziej rozbudowanej instalacji antenowej. Wycofanie dwóch kanałów z MUX-8 może opuścić znacząco przejście tego multipleksu na standard w DVB-T2/HEVC i emisję w HD – informuje portal.

Czytaj więcej

Kino Polska TV szykuje zmiany w ofercie

Kanał Metro początkowo miał nosić nazwę Kiwi TV, ale nadawca przed rozpoczęciem nadawania wystąpił o jej zmianę. Testy stacji zaczęły się w październiku 2016 roku.

Metro ma profil uniwersalny, ale ofertowo przypomina nadawaną na niektórych rynkach przez Warner Bros. Discovery stację DMAX. Kanał pokazuje takie produkcje jak „Celnicy na straży Europy”, „J.A.G. – Wojskowe Biuro Śledcze”, „Nowa Maja w ogrodzie”, „Brzydula”, „Szpital”, „Alarmowy 091”, „Gorączka złota”, „Usterka”, „Złomowisko PL”, „Przystanek Bieszczady”, „Belfer”.

Koncesja dla kanału Metro wygaśnie 28 grudnia 2025 roku. „TVN Warner Bros. Discovery posiada obecnie w swoim portfolio 4 kanały dystrybuowane w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. W odniesieniu do jednego z nich - stacji Metro - zdecydowaliśmy się zmienić sposób nadawania. Od 2026 roku Metro nie będzie kanałem naziemnym, ale będzie się nadal prężnie rozwijał w oparciu o inny model dystrybucji, tj. telewizję kablowo-satelitarną, IPTV czy platformy streamingowe” – poinformowało portal biuro prasowe TVN Warner Bros. Discovery.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Media
Sprzedaż TVN wchodzi w drugą fazę. Kto ubiega się o stację?
Materiał Promocyjny
Technologia daje odpowiedź na zmiany demograficzne
Media
Amazon wspiera X. To nie jedyny duży powrót na platformę Muska
Media
„Plus Minus” w nowych szatach. Metamorfoza weekendowego wydania „Rzeczpospolitej”
Media
Zmiany w „Rzeczpospolitej”. Nowi zastępcy redaktora naczelnego, nowa struktura
Media
Wstępne oferty na TVN. Są pierwsze oficjalne informacje