„Globalny Chrząszcz”, nowość w ofercie podcastowej „Rzeczpospolitej”

W poniedziałek 23 grudnia o 15.00 premiera nowego podcastu „Rzeczpospolitej” „Globalny Chrząszcz”, autorskiej audycji Jerzego Haszczyńskiego. To wyczekiwana przez wielu czytelników i słuchaczy nowa pozycja w bogatej już ofercie podcastowej dziennika.

Publikacja: 22.12.2024 15:42

„Globalny Chrząszcz”, nowość w ofercie podcastowej „Rzeczpospolitej”

Foto: Rzeczpospolita

Gospodarzem podcastu będzie szef działu zagranicznego „Rzeczpospolitej” Jerzy Haszczyński, który rusza z 10 odcinkowym pilotażem cyklu „Globalny Chrząszcz”. Gośćmi audycji będą osoby, dla których język polski nie jest językiem ojczystym.

– Rozmów z ekspertami i dziennikarzami od spraw międzynarodowych jest dziś dużo. Zdecydowałem się rozmawiać z tymi, którzy nie znają polskiego od dziecka. I nie chodzi tu wyłącznie o ludzi uzdolnionych lingwistycznie, ale pełniących różne funkcje: liderów społeczności, polityków, dziennikarzy itp. Nie będziemy unikać tematów bieżących, ale punktem wyjścia będzie właśnie „chrząszcz" - skojarzenia językowe i kulturalne z Polską – mówi Jerzy Haszczyński.

Pierwszym gościem audycji będzie lider społeczności Chabad Lubawicz, rabin Szalom Dow Ber Stambler. Premiera już w poniedziałek, 23 grudnia o godzinie 15.00. Kolejne odcinki – w kolejne poniedziałki.

– Podcasty to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów. Według podsumowania Spotify podcasty „Rzeczpospolitej” zanotowały w ostatnim roku niemal 40-procentowe wzrosty – mówi Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”. – Dzięki podcastom można docierać do nowych użytkowników, promować rozpoznawalność marki „Rzeczpospolitej” w nowych kanałach komunikacji, docierać do młodszych odbiorców, a to wszystko nie rezygnując ani na moment z dziennikarstwa najwyższej jakości. Podcasty są też dobrym narzędziem wyrabiania w użytkownikach nawyku sięgania do jakościowego dziennikarstwa – dodaje.

„Rzeczpospolita” już teraz ma w ofercie całą paletę wysokiej jakości podcastów, m.in. codzienny komentarz dziennikarzy i publicystów „Rzeczpospolitej” lub zaproszonych ekspertów do bieżących wydarzeń „Rzecz w Tym”, polityczne podsumowanie tygodnia „Polityczne Michałki” autorstwa Michała Szułdrzyńskiego i Michała Kolanki czy „Szkoła Na Nowo”, czyli rozmowy Joanny Ćwiek-Śwideckiej z ludźmi edukacji.

Czytaj więcej

Nowa oferta podcastowa „Rzeczpospolitej”. Jeszcze więcej jeszcze ciekawszych rozmów

Wszystkie podcasty „Rzeczpospolitej” można znaleźć na stronach rp.pl, w dedykowanej im sekcji podcasty.rp.pl oraz w serwisach Spotify, Apple Podcasts oraz YouTube.

„Rzeczpospolita” jest liderem opiniotwórczości w Polsce, od lat plasując się w czołówce najczęściej cytowanych mediów w kraju. Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów, z wynikiem 33 688 cytowań, „Rzeczpospolita” zajęła pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w 2023 roku. Została także uznana za najbardziej opiniotwórczy tytuł prasowy dekady.

Gospodarzem podcastu będzie szef działu zagranicznego „Rzeczpospolitej” Jerzy Haszczyński, który rusza z 10 odcinkowym pilotażem cyklu „Globalny Chrząszcz”. Gośćmi audycji będą osoby, dla których język polski nie jest językiem ojczystym.

– Rozmów z ekspertami i dziennikarzami od spraw międzynarodowych jest dziś dużo. Zdecydowałem się rozmawiać z tymi, którzy nie znają polskiego od dziecka. I nie chodzi tu wyłącznie o ludzi uzdolnionych lingwistycznie, ale pełniących różne funkcje: liderów społeczności, polityków, dziennikarzy itp. Nie będziemy unikać tematów bieżących, ale punktem wyjścia będzie właśnie „chrząszcz" - skojarzenia językowe i kulturalne z Polską – mówi Jerzy Haszczyński.

Media
Nieoficjalnie: Warner Bros Discover rozpoczął proces sprzedaży TVN
Media
Kto przejmie majątek Solorza? Ekspert wyjaśnia, co się może stać
Media
Dzieci Zygmunta Solorza wytoczą nowe działa. Już nie ukrywają, z kim walczą
Media
Zygmunt Solorz przerywa milczenie. Zdradza komu zostawi swój majątek
Media
Zmiana w niemieckiej grupie medialnej. Hubert Burda idzie na emeryturę
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10