„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października

W październiku liderem publikowanego przez Instytut Monitorowania Mediów rankingu została „Rzeczpospolita”. Awansowaliśmy o jedną pozycję i zanotowaliśmy ponad 4,7 tys. cytowań.

Publikacja: 03.12.2024 11:50

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października

Foto: Rzeczpospolita

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza”, generując ponad 4,2 tys. wzmianek. Trzecie miejsce należy do Wirtualnej Polski, która zyskała dwie pozycje, osiągając ponad 4,1 tys. cytowań.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

W październiku dziennikarze najczęściej cytowali informacje podawane przez „Rzeczpospolitą”. Za sprawą ponad 4,7 tys. wzmianek awansowaliśmy na pozycję lidera zestawienia IMM. Jednym z najczęściej przywoływanych tematów był przeprowadzony dla nas sondaż IBRIS. Wyniki badania pokazały, że gdyby wybory prezydenckie odbyły się tej jesieni, wygrałby je Rafał Trzaskowski, tuż za nim uplasowałby się – wtedy jeszcze potencjalny – kandydat PiS, Karol Nawrocki, a na trzecim miejscu byłby obecny marszałek Sejmu Szymon Hołownia.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

„Rzeczpospolita” jest też, rzecz jasna, liderem zestawienia tytułów prasowych. Druga jest „Gazeta Wyborcza”, a trzeci „Dziennik Gazeta Prawna”, który zanotował ponad dwukrotnie mniej cytowań niż „Rzeczpospolita”.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

„Rzeczpospolita” otwiera też podium rankingu tytułów prasowych o tematyce ekonomiczno-biznesowej. Na drugim miejscu pozostaje „Dziennik Gazeta Prawna”, a trzeci „Puls Biznesu”.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Ringier Axel Springer Polska zajmuje pierwsze miejsce rankingu wydawnictw. Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, awansował o jedną pozycję i zajmuje piąte miejsce.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 66 739 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Media
Szef Grupy RMF: Nie robimy już tylko radia dla ludzi
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Media
„Rzeczpospolita” ponownie najbardziej opiniotwórczym medium
Media
Kanał Warner Bros znika z ósmego multipleksu. TVN: Decyzja czysto biznesowa
Media
Starlink dostarczy internet na Ukrainie. Firma Elona Muska podpisała umowę z Kyivstar
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Media
Platformy streamingowe zmieniają kinowego widza. Czas serializacji
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay