Amazon wspiera X. To nie jedyny duży powrót na platformę Muska

Amazon znacząco zwiększa liczbę reklam na platformie społecznościowej miliardera Elona Muska X, poinformował dziennik „Wall Street Journal”, powołując się na informatorów. Koncern, podobnie jak wiele innych firm i domów mediowych, zrezygnował z reklam na platformie po kontrowersyjnych postach Elona Muska.

Aktualizacja: 31.01.2025 09:59 Publikacja: 31.01.2025 09:35

Mark Zuckerberg, Lauren Sanchez, Jeff Bezos, Sundar Pichai i Elon Musk podczas inauguracji prezydenc

Mark Zuckerberg, Lauren Sanchez, Jeff Bezos, Sundar Pichai i Elon Musk podczas inauguracji prezydenckiej Donalda Trumpa w rotundzie Kapitolu w Waszyngtonie

Foto: Bloomberg

Do tej znaczącej zmiany doszło po tym, jak gigant e-commerce wycofał znaczną część swoich reklam z platformy ponad rok temu z powodu obaw dotyczących mowy nienawiści.

Dyrektor generalny Amazon Andy Jassy osobiście brał udział w podjęciu decyzji, która może skutkować znacznie większymi wydatkami firmy na X – informuje WSJ.

Dla Elona Muska wzrost wydatków na reklamy jest dobrym znakiem, ponieważ wesprze słabnący bilans X. Niedawno doniesienia sugerowały, że banki z Wall Street, które wsparły Muska w zakupie Twittera w 2022 r., próbują pozbyć się długu o wartości 3 mld USD po 90–95 centów za dolara.

Mimo że reklamodawcy wracają do X, źródła WSJ twierdzą, że poziom wydatków na reklamę nadal pozostaje znacząco niski w porównaniu z poziomami sprzed wyjścia.

Bojkot X – dawniej znanego jako Twitter

W 2023 r. także koncern Apple wycofał wszystkie swoje reklamy z X, ale ostatnio prowadził rozmowy na temat testowania reklam na platformie – informuje dziennik.

Kilka agencji reklamowych, firm technologicznych i medialnych również zawiesiło reklamy na X po tym, jak Elon Musk poparł antysemicki post, w którym fałszywie oskarżono członków społeczności żydowskiej o podżeganie do nienawiści wobec białych ludzi.

Czytaj więcej

Musk w tarapatach. Z platformy X uciekają najwięksi reklamodawcy

Miesięczne przychody z reklam w USA na platformie mediów społecznościowych X spadały co najmniej o 55 procent rok do roku każdego miesiąca, odkąd Elon Musk kupił firmę, wcześniej znaną jako Twitter, w październiku 2022 r. Musk przyznał, że przedłużony bojkot przez reklamodawców może doprowadzić X do bankructwa.

Powrót reklamodawców na platformę Elona Muska

Elon Musk stał się jedną z najbardziej wpływowych postaci po reelekcji prezydenta Donalda Trumpa. Obecnie kieruje Departamentem Efektywności Rządowej, którego celem jest obcięcie wydatków rządowych o 2 biliony dolarów.

Do tej znaczącej zmiany doszło po tym, jak gigant e-commerce wycofał znaczną część swoich reklam z platformy ponad rok temu z powodu obaw dotyczących mowy nienawiści.

Dyrektor generalny Amazon Andy Jassy osobiście brał udział w podjęciu decyzji, która może skutkować znacznie większymi wydatkami firmy na X – informuje WSJ.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
„Plus Minus” w nowych szatach. Metamorfoza weekendowego wydania „Rzeczpospolitej”
Materiał Promocyjny
Technologia daje odpowiedź na zmiany demograficzne
Media
Zmiany w „Rzeczpospolitej”. Nowi zastępcy redaktora naczelnego, nowa struktura
Media
Wstępne oferty na TVN. Są pierwsze oficjalne informacje
Media
Empik ma 350 mln zł na kolejne inwestycje
Media
Donald Trump zdradził, że Microsoft podjął rozmowy o przejęciu TikToka
Materiał Promocyjny
Wystartowały tegoroczne ferie zimowe