Na media i rozrywkę oraz potrzebny do nich coraz częściej dostęp do internetu konsumenci i firmy wydadzą w Polsce w 2024 r. prawie 65 mld zł – szacuje firma doradcza PwC w najnowszej edycji raportu „Perspektywy rozwoju branży rynek mediów i rozrywki w Polsce” na lata 2024–2028. Opisujemy go jako pierwsi.
Telewizja traci w Polsce rynek wolniej niż w innych krajach
Zdaniem ekspertów PwC w kolejnych latach rynek, na który składa się dostęp do internetu, telewizja, reklama internetowa, usługi wideo platform cyfrowych (OTT), wydawnictwa prasowe i książkowe, gry wideo czy w końcu kina i muzyka, będzie rósł, ale coraz wolniej. W 2028 r., gdy ma być wart 74,4 mld zł, jego wzrost ograniczyć ma się do niecałych 3 proc.
Także globalnie rynek ten nie będzie już tak dynamiczny jak kiedyś, choć tempo jego rozwoju będzie nieco szybsze niż u nas. Wydatki na internet rosną w Polsce szybciej, a tradycyjna telewizja traci rynek wolniej niż na innych rynkach.
– Polska wyróżnia się na tle globalnych trendów branży rozrywki i mediów, ponieważ telewizja tradycyjna nadal utrzymuje silną pozycję, podczas gdy w innych krajach traci na rzecz streamingu wideo – komentuje Marcin Sidelnik, partner i lider sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki w PwC Polska.