Google zawiesza sprzedaż reklam w Rosji. Kreml zwiększa presję cenzury

Koncern Alphabet - właściciel Google poinformowała, że zaprzestał sprzedaży reklam internetowych w Rosji. Zakaz obejmujący wyszukiwarkę, YouTube i zewnętrznych partnerów wydawniczych.

Publikacja: 04.03.2022 08:06

Siedziba rosyjskiego rządu

Siedziba rosyjskiego rządu

Foto: PAP/EPA

Google, największy na świecie sprzedawca reklam internetowych pod względem przychodów, idzie w ślad Twitterem i Snapchatem, które po inwazji Rosji na Ukrainę zablokowały reklamy rosyjskich podmiotów, a Facebook zaczął oznaczać rosyjską propagandę. „W świetle nadzwyczajnych okoliczności wstrzymujemy reklamy Google w Rosji” – napisała firma w oświadczeniu. „Sytuacja szybko się zmienia i będziemy nadal udostępniać aktualizacje w razie potrzeby” - dodano.

Według Reutera Google zabronił rosyjskim mediom finansowanym przez państwo kupowania lub sprzedawania reklam za pośrednictwem swojej technologii. Odwołał się również do swojej polityki dotyczącej wydarzeń drażliwych, która zakazuje marketingu mającego na celu wykorzystanie wojny, z wyjątkiem reklam protestacyjnych lub antywojennych.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?