W ostatnim odcinku pokazywanego przez Polsat programu „Must Be The Music – Tylko muzyka" niespodziewanie pojawił się w odświeżonym składzie discopolowy zespół Milano, autor hitu „Bara bara". Jurorzy nie zostawili na nim wprawdzie suchej nitki, ale po raz kolejny potwierdziło się, że disco polo znów coraz powszechniej zauważają mainstreamowe media.
– To niejedyny przykład. Marcin Miller z zespołu Boys występuje w „Tańcu z gwiazdami", w „Twoja twarz brzmi znajomo" wykonywana była piosenka zespołu Akcent – wylicza Anna Jupowicz-Ginalska, medioznawczyni z Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Wszystkie wymienione programy pokazywane są w Polsacie, który zawsze był disco polo życzliwy. To jednak nie Polsat, ale Grupa ZPR Media (wydawca m.in. „Super Expressu") wywołała renesans disco polo w mediach, uruchamiając – w całości poświęcony takiej muzyce – kanał Polo TV, który trafił do oferty naziemnej telewizji cyfrowej i szybko zaczął się piąć po drabince wyników.
Już 132 miliony
Jak wynika z danych ?Nielsen Audience Measurement, jeszcze w 2012 roku średni udział tego programu w ogólnopolskiej widowni (osoby powyżej czwartego roku życia) wynosił 0,42 proc., a już w kolejnym poszybował do 0,73 proc. W okresie od stycznia do września tego roku wynosił już 0,78 proc., a cennikowe wpływy stacji przekroczyły w tym czasie 132 mln zł.
Polsat szybko nadrobił niedopatrzenie i w maju tego roku wystartował z kanałem Disco Polo Music. Pięć miesięcy od startu stacja ma ?0,16 proc. udziałów w rynku oglądalności i prawie 31 mln zł cennikowych wpływów reklamowych.