Co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy z nowym kontrahentem?

Przedsiębiorca zamierzający przystąpić do umowy z kontrahentem, który jest zainteresowany dłuższą współpracą, powinien sprawdzić jego wiarygodność. Wobec tego, że jest duża konkurencja na rynku, nie zawsze uczciwa, warto podjąć bardziej zdecydowane i nowoczesne działania, które są standardem w innych krajach, jak na przykład korzystanie z wywiadu gospodarczego.

Publikacja: 24.04.2014 10:53

Co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy z nowym kontrahentem?

Foto: ROL

Sprawdzamy klienta w rejestrach, urzędach i instytucjach

Podstawowe informacje o kontrahencie można uzyskać z wyciągu ewidencji działalności gospodarczej lub krajowego rejestru sądowego i wówczas porównujemy je z danymi, jakie przedstawił nam klient. Następnym działaniem, jakie możemy podjąć, jest prośba o przedłożenie zaświadczenia z Urzędu Skarbowego oraz ZUS o niezaleganiu z podatkami i składkami. Przyszłego współpracownika możemy sprawdzić również w Krajowym Rejestrze Dłużników lub w Biurze Informacji Kredytowej oraz w Biurze Informacji Gospodarczej.

 

Prywatny detektyw sprawdzi wiarygodność klienta

Aby uniknąć ryzyka nawiązania współpracy z nieuczciwym kontrahentem, należy przeprowadzić analizę sprawozdań finansowych, a nawet przeprowadzić wywiad środowiskowy. Tutaj może być przydatny prywatny detektyw, który sprawdzi wiarygodność finansową kontrahenta, pozyska informacje dotyczące jego aktualnych i wcześniejszych działań w biznesie, takich jak płynność finansowa, ewentualne zadłużenie, czynniki wpływające na dotychczasową działalność gospodarczą.

 

Wywiad gospodarczy

Nieuczciwego partnera biznesowego może spotkać na swojej drodze zarówno młody przedsiębiorca, jak i taki, który na rynku funkcjonuje od wielu lat. Dlatego też należy korzystać z popularnego w innych krajach wywiadu gospodarczego. Umożliwia on sprawdzenie wiarygodności, poznanie i weryfikację możliwości płatniczych, dotychczasowych działań gospodarczych oraz ewentualnych zamiarów, zarówno potencjalnego, jak również aktualnego kontrahenta. Zdobyte informacje ułatwiają przedsiębiorcom dobrze zarządzać firmą, chronią przed skutkami współpracy z nieuczciwym klientem lub partnerem biznesowym. W tym celu korzystamy z agencji detektywistycznej, która gwarantuje prawną i finansową ocenę potencjalnego kontrahenta, na podstawie dyskretnych działań wywiadowczych, których efekty są zawarte w raportach i sprawozdaniach.

 

Pożytek z usług biura detektywistycznego

Aby złożyć zlecenie detektywowi, należy określić jego zakres, dostarczyć informacji niezbędnych do jego realizacji. Cennik i zakres usług prywatnego detektywa można najszybciej odnaleźć w internecie, na przykład na stronie www.detektyw24.net – natychmiast dowiemy się, że usługi są świadczone 24 godziny na dobę w Polsce, w Europie a nawet w Afryce. Zasięg działania detektywów w zasadzie jest niczym nieograniczony i zawsze zgodny z obowiązującymi przepisami prawa.

Sprawdzamy klienta w rejestrach, urzędach i instytucjach

Podstawowe informacje o kontrahencie można uzyskać z wyciągu ewidencji działalności gospodarczej lub krajowego rejestru sądowego i wówczas porównujemy je z danymi, jakie przedstawił nam klient. Następnym działaniem, jakie możemy podjąć, jest prośba o przedłożenie zaświadczenia z Urzędu Skarbowego oraz ZUS o niezaleganiu z podatkami i składkami. Przyszłego współpracownika możemy sprawdzić również w Krajowym Rejestrze Dłużników lub w Biurze Informacji Kredytowej oraz w Biurze Informacji Gospodarczej.

Kultura
Afera STOART: czy Ministerstwo Kultury zablokowało skierowanie sprawy do CBA?
Kultura
Cannes 2025. W izraelskim bombardowaniu zginęła bohaterka filmu o Gazie
Kultura
„Drogi do Jerozolimy”. Wystawa w Muzeum Narodowym w Warszawie
Kultura
Polska kultura na EXPO 2025 w Osace
Kultura
Ile czytamy i jak to robimy? Młodzi więcej, ale wciąż chętnie na papierze