Jak każda silna osobowość, angielski tenor Ian Bostridge utworom nadaje własne, indywidualne piętno. Jednocześnie nie należy do tych artystów, którzy w ten sposób starają się odróżnić od innych. Każda jego interpretacja ma źródło we wnikliwej analizie tekstu, muzyki, epoki. Tej naukowej wręcz dociekliwości brakuje często wielu współczesnym gwiazdom żyjących w artystycznym pędzie.
Na festiwal „Chopin i jego Europa” przygotował jedną ze swoich koronnych specjalności: romantyczną pieśń niemiecką, przede wszystkim Roberta Schumanna, ale także Johannesa Brahmsa. Zajmuje się nią od ponad dwóch dekad i choć są u nas puryści językowi, którzy potrafią kręcić nosem na jego niemiecką wymowę, Ian Bostridge doskonale czuje muzyczną wartość tego języka.
Udowodnił to już w pierwszej pieśni Brahmsa. W jej finalnej, prostej frazie „Es sein ein Traum” („To tylko sen”) oddał śpiewem całą ulotność marzenia sennego o miłości, która nie może się spełnić. Te romantyczne klimaty uczuć nieosiągalnych, miłosnych wahań, rozterek, nadziei i dramatów Bostridge umie oddać fascynująco. One też dominowały w recitalu, którego punktem kulminacyjnym stał się słynny cykl „Dichterliebe” Schumanna.
W sztuce wokalnej angielskiego tenora najbardziej chyba fascynuje fakt, że dysponując delikatnym, lirycznym głosem potrafi przekazać tyle odcieni: wykreować obraz monumentalnej katedry w Kolonii, pejzaż sielskiego letniego poranka, opisać perypetię młodzieńca kochającego dziewczynę i oczywiście wszelkie smutki bohatera tej poezji, z którym on sam się utożsamia. Osiąga to również dzięki znakomitemu partnerstwu z Juliusem Drake’em, z którym współpracuje od lat. W pieśniach Schumanna pianista niemal w tym samym stopniu co śpiewak musi kreować muzyczny świat i obaj robią to znakomicie.
Artystyczne partnerstwo przyczyniło się do sukcesu nocnego koncertu festiwalu w bazylice św. Krzyża, gdzie zespół Collegium 1704 wykonał „Requiem” skomponowane przez Gaetano Donizettiego po śmierci swego kolegi, ale i rywala w walce o operową sławę, Vincenzo Belliniego. Dzieło, choć religijne, przesiąknięte jest duchem włoskiego belcanta, tym bardziej więc ciekawiło, jak poradzą sobie z nim czescy wykonawcy (z gościnnym, znaczącym udziałem dwóch polskich śpiewaczek Natalii Rubiś i Agnieszki Rehlis).