Czy regulacje naprawdę ochronią konsumentów?

Same przepisy prawa nie wystarczą bez odpowiednich działań z jednej strony uświadamiających klientów, na co powinni zwracać uwagę np. w handlu elektronicznym, a z drugiej przekonujących przedsiębiorców, że próby obchodzenia prawa się nie opłacają.

Publikacja: 21.10.2023 11:34

Czy regulacje naprawdę ochronią konsumentów?

Foto: AdobeStock

W dniach 19-20 października odbyła się I Krajową Konferencję Konsumencką pt. „Organizacje konsumenckie i rzecznicy konsumentów w systemie ochrony konsumentów w Polsce. Prawo – praktyka – problemy – potrzeby”. Organizatorami byli Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i Forum Organizacji Konsumenckich Forkon, a „Rzeczpospolita” objęła patronat nad wydarzeniem.

Jak wskazuje tytuł, wydarzenie skupiało się na roli organizacji konsumenckich i rzeczników konsumentów w polskim systemie. Pierwszy dzień poświęcono przede wszystkim ich udziałowi w dochodzeniu roszczeń oraz edukacji konsumentów, drugiego zaś – współpracy między tymi organizacjami i rzecznikami a poszczególnymi branżami – np. rynkiem telekomunikacyjnym i finansowym.

Pozostało 89% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Podatki
Skarbówka zażądała 240 tys. zł podatku od odwołanej darowizny. Jest wyrok NSA
Prawo w Polsce
Jest apel do premiera Tuska o usunięcie "pomnika rządów populistycznej władzy"
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Praca, Emerytury i renty
Ile trzeba zarabiać, żeby na konto trafiło 5000 zł
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo karne
Rząd zmniejsza liczbę więźniów. Będzie 20 tys. wakatów w celach