Aktualizacja: 04.03.2025 05:44 Publikacja: 13.02.2024 14:36
Foto: Adobe Stock
Zainteresowanie luksusowym wellness osiągnęło najwyższy poziom w historii — zauważają analitycy. Choć Walentynki to obchodzone 14 lutego święto zakochanych i imieniny św. Walentego, kapłana rzymskiego, uwięzionego i skazanego za pomaganie zakochanym, to obecnie w tym dniu szczególnie zakochani są sprzedawcy, bo oznacza on szansę na zwiększone zakupy, podobnie zresztą jak inne święta w kalendarzu.
Badająca rynki firma Euromonitor International spodziewa się, że luksusowe prezenty przesuną się w kierunku doświadczeń i stylu życia, a konsumenci będą inwestować w takie przeżycia jak wizyty w spa i zabiegi odnowy biologicznej, luksusowe podróże, wyśmienita kuchnia czy inne ekskluzywne wydarzenia.
Nic jeszcze nie jest przesądzone, ale na włoskim rynku mody już widać widmo spektakularnego przejęcia: Prada może przejąć swojego konkurenta, Versace. Najwyraźniej osiągnięto już porozumienie w sprawie ceny. Inne marki luksusowe również są obecnie w sprzedaży.
Warren Buffet ostrzega przed cłami Donalda Trumpa. Według inwestora będą one miały bardzo negatywny wpływ: mogą wywołać inflację i zaszkodzić amerykańskim konsumentom. „Cła są właściwie takie, mamy z nimi duże doświadczenie. Do pewnego stopnia są aktem wojny” - powiedział Buffett w telewizji CBS.
Zysk netto rosyjskiego koncernu diamentowego Alrosa był w minionym roku 4,4-krotnie niższy w ujęciu rocznym. Koncern zwiększył zadłużenie i zapasy niesprzedanych diamentów.
Po miesięcznym zawieszeniu Biały Dom przywraca potężne cła na import dóbr z Meksyku i Kanady oraz wprowadza dodatkową taryfę na towary z Chin. Prezydent USA Donald Trump wyznaczył nowy termin.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
Po raz pierwszy liczba Polaków chcących powrotu do sklepów otwartych we wszystkie niedziele w roku jest mniejsza niż tych, którzy przyzwyczaili się do ograniczeń. Szansa na zmianę jest coraz mniejsza.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Amerykański koncern oficjalnie zwrócił się do prezydenta Stanów Zjednoczonych w sprawie zniesienia ograniczeń w eksporcie chipów do krajów będących sojusznikami USA. Na krótkiej liście są m.in. Izrael, Szwajcaria i Polska.
Chińskim gigantom handlu w internecie udało się podbić rynki europejskie, a także amerykański. Tym szlakiem, przetartym przez gigantów w rodzaju Temu czy Shein, chce podążyć firma, którą coraz częściej określa się mianem „chińskiej Zary”.
Donald Trump pozostaje konsekwentny w decyzjach dotyczących swojego wyglądu - mocna, sztuczna opalenizna i charakterystyczna fryzura to jego znaki rozpoznawcze. Wśród współpracowników obecnego prezydenta USA też da się zauważyć wyraźny trend dotyczący wyglądu. Zjawisku przyjrzał się hiszpański dziennik „El País”.
Stylizacje gwiazd z czerwonego dywanu gali wręczenia Nagród Akademii Filmowej to temat nie mniej emocjonujący niż to, do kogo trafiają statuetki zwycięzców tego wieczoru. Przedstawiamy kreacje wszystkich pań, które najbardziej skupiały uwagę fotoreporterów w Dolby Theater w Los Angeles 2 marca 2025 roku.
Szykuje się nowy konflikt handlowy USA-Kanada. Donald Trump zlecił postępowanie wyjaśniające dotyczące handlu drewnem budowlanym, użytkowym i produktami pochodnymi spoza Stanów Zjednoczonych.
Główny Inspektorat Sanitarny wydał w piątek ostrzeżenie o skażeniu bakteriami kilku partii dostępnego w Polsce kremu nawilżającego. Używanie kosmetyku może powodować choroby.
Matcha robi globalną furorę, za co w dużej mierze odpowiada pokolenie Z i jej zainteresowanie japońskim specjałem. Zainteresowanie matchą stało się tak duże w ostatnich latach, że Japonia, kraj w którym się ją produkuje, zmaga się obecnie z niedoborem sproszkowanej herbaty.
Pierwotnie miał być jedynie zaskakującym projektem artystycznym, ale szybko zaczął żyć własnym życiem – i zmienił życie mieszkańców pustynnego miasteczka Marfa w Teksasie. Przedsięwzięcie artystów z Danii i Norwegii, które kończy 20 lat, stało się symbolem współczesnego świata konsumpcji.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas