Zainteresowanie luksusowym wellness osiągnęło najwyższy poziom w historii — zauważają analitycy. Choć Walentynki to obchodzone 14 lutego święto zakochanych i imieniny św. Walentego, kapłana rzymskiego, uwięzionego i skazanego za pomaganie zakochanym, to obecnie w tym dniu szczególnie zakochani są sprzedawcy, bo oznacza on szansę na zwiększone zakupy, podobnie zresztą jak inne święta w kalendarzu.
Badająca rynki firma Euromonitor International spodziewa się, że luksusowe prezenty przesuną się w kierunku doświadczeń i stylu życia, a konsumenci będą inwestować w takie przeżycia jak wizyty w spa i zabiegi odnowy biologicznej, luksusowe podróże, wyśmienita kuchnia czy inne ekskluzywne wydarzenia.
Czytaj więcej
W 2023 r. ceny rosły, ale szybciej drożała choćby żywność czy chemia gospodarcza. W tym roku ceny elektroniki mogą bardziej wzrosnąć.
Element romantyzmu w Walentynki
W Walentynki szczyty popularności bije alkohol. - Wino i napoje spirytusowe nadal mają w sobie element romantyzmu i wciąż sprzedają się na Walentynki, ale tracą popularność wśród młodszych pokoleń – pisze Euromonitor International w analizie.
Romantyzm w polskiej wersji polega na tym, że tego dnia na pierwsze miejsce zainteresowania konsumentów wysunie się wino, choć na co dzień najpopularniejszym napojem alkoholowym jest piwo.