Aktualizacja: 22.11.2024 02:24 Publikacja: 27.09.2021 13:08
Foto: Bloomberg
Konsumenci w USA znów będą musieli się zmierzyć z racjonowaniem produktów w sklepach. Sieć Costco, jedna z największych sieci handlowych w tym kraju, wprowadza bowiem ponownie racjonowanie papieru toaletowego, ręczników papierowych i środków czystości. Powodem jest tym razem nie tyle sama pandemia koronawirusa i rozprzestrzenianie się wariantu Delta, co bardziej prozaiczny kłopot z łańcuchem dostaw.
Costco ma bowiem problemy ze zapewnieniem odpowiedniej liczby ciężarówek, kierowców i kontenerów transportowych, aby dostarczać towary do sklepów. Kłopoty te wynikają pośrednio z pandemii Covid-19, ale także rosnącej inflacji, niedoboru kontenerów, poważnych opóźnień w portach oraz problemów z produkcją.
Udział tego sektora rynku w tym roku przekroczy 45 proc. wartości zakupów. Tanie sklepy, mimo ograniczonej oferty, narzucają swój model innym sektorom, co przekładać się będzie na ograniczanie oferty na sklepowych półkach.
Takie sieci, jak Biedronka, Lidl czy Aldi, zdobyły już blisko połowę polskiego rynku spożywczego. Teraz będą zmniejszać ofertę na półkach, by zaoszczędzić. To problem dla klientów i producentów.
Właśnie na Śląsku rusza pierwszy w kraju sklep sieci MR.DIY z domowymi akcesoriami. Polska będzie 13. rynkiem, na jakim działa sieć, i trzecim w Europie.
Zbliżający się Black Friday będzie poważnym testem nastawienia konsumentów do wydawania w sezonie świątecznym. Jak dotąd konsumenci deklarują wyższe wydatki niż ubiegłoroczne, a firmy logistyczne spodziewają się ok. 10-proc. wzrostu liczby paczek.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Popularna w Polsce sieć sklepów sprzedająca elementy wyposażenia wnętrz ma problemy. Sąd w Warszawie otworzył postępowanie sanacyjne firmy DUKA – dowiedział się serwis dlahandlu.pl.
Podczas pandemii wiele firm i instytucji próbowało działać w różnych modelach pracy - pracownicy wykonywali obowiązki stacjonarnie z dotychczasowego miejsca lub całkowicie zdalnie z domu, ewentualnie hybrydowo. Każdy z tych modeli ma zwolenników.
Fatalne wyniki zanotowali przewoźnicy pasażerscy, którzy stracili 46 mld euro.
Zdaniem 40 procent Polaków największym plusem podróżowania w pandemii jest mniejszy ruch turystyczny - wynika z badania Kiwi.com.
Superbogaci ludzie, którzy pragnęli więcej prywatności podczas pandemii, wypłynęli na pełne morze, co spowodowało rekordową sprzedaż superjachtów w zeszłym roku.
Podatnicy dostali kolejny, po Wytycznych OECD oraz Forum Cen Transferowych, zbiór rekomendacji ułatwiających realizację obowiązków dokumentacyjnych z uwzględnieniem oddziaływania pandemii.
„Początek końca pandemii” ogłosił minister zdrowia. Po skróceniu kwarantanny rząd rozważa gremialne odsłonięcie ust i nosów.
Peloton wymienia prezesa, po dymisji Johna Foleya i redukuje liczbę stanowisk. Pracę straci około 20 proc. pracowników przezywającej problemy firmy fitness.
Sprawdzamy, jak dyscyplina nauk o biznesie – zarządzanie kryzysowe – jest w stanie wspomóc walkę z zarazą i jej skutkami.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas