Barista ręcznie zapisujący imię klienta i wiadomości na kubkach wraca do łask – poinformował nowy prezes Starbucks, Brian Niccol podczas kwartalnej telekonferencji dotyczącej wyników finansowych. Jest to część jego strategii przywracania dawnej atmosfery kawiarni w Starbucks i dodania „ludzkiego akcentu”.
Czytaj więcej
Z okazji Księżycowego Nowego Roku Starbucks postanowił skusić chińskich klientów nowym smakiem. W końcu kto nie lubi duszonej wieprzowiny w kawie?
Starbucks planuje także przywrócić stacje samoobsługowe z dodatkami w swoich lokalach. Firma usunęła je na początku pandemii w 2020 roku. „Nasi klienci o to proszą, a nasi bariści mówią, że to pomogłoby im przyspieszyć realizację zamówień” - powiedział Niccol.
To tylko część licznych zmian wprowadzanych przez Briana Niccola, który we wrześniu przejął zarządzanie zmagającej się z problemami firmy.
Starbucks chce odzyskać klientów
Starbucks poinformował o trzecim z rzędu kwartale ze spadkiem sprzedaży i zmniejszonym ruchem klientów. Globalna sprzedaż Starbucks w lokalach otwartych co najmniej rok spadła o 7 proc. w ostatnim kwartale, a liczba transakcji klientów zmalała o 8 procent.