Nie tylko McDonald’s? Sieci fast-food wycofują cebulę ze swoich dań

Amerykańskie sieci fast-foodów wycofywały świeżą cebulę ze swoich dań po tym, jak warzywo to zostało uznane za prawdopodobne źródło epidemii E. coli w restauracjach McDonald's, w wyniku której zachorowało 49 osób, a jedna niestety zmarła.

Publikacja: 25.10.2024 13:53

McDonald’s zapewnia klientów, że jego dania są bezpieczne

McDonald’s zapewnia klientów, że jego dania są bezpieczne

Foto: Bloomberg

ula

Restaurant Brands International - właściciel Burger Kinga oraz Yum Brands – właściciel Taco Bell i Pizza Hut, poinformowały, że wycofują świeżą cebulę z dań w menu. Rzecznik Burger Kinga powiedział w oświadczeniu, że około 5 procent lokali Burger King usunęło cebulę z menu.

Czytaj więcej

Pierwszy pozew. McDonald’s ma odpowiedzieć przed sądem za zatrucie klientów

McDonald's poinformował w czwartek, że Taylor Farms było dostawcą krojonej cebuli, która została wycofana – przypomina CNN. Firma wycofała kilka partii żółtej cebuli wyprodukowanej w zakładzie w Kolorado. Około 5 procent sklepów Burger King również otrzymuje dostawy od Taylor Farms, ale rzecznik firmy powiedział, że Burger King nie dostał jeszcze żadnych konkretnych informacji od organów ochrony zdrowia ani nie miał żadnych sygnałów o zatruciach klientów swoich restauracji.

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków potwierdziła w czwartek, że Taylor Farms był dostawcą dla tych lokalizacji McDonald's, gdzie doszło do zatrucia i że firma rozpoczęła dobrowolne wycofanie podejrzanej cebuli. Dystrybutorzy żywności, w tym US Foods i Sysco Corp powiadomili klientów o wycofaniu.

Departament Rolnictwa USA poinformował późnym wieczorem w środę, że świeża cebula była prawdopodobnym źródłem epidemii.

Czytaj więcej

Prezes McDonald’s zapewnia: Nasze jedzenie wciąż jest bezpieczne

Czym zatruli się klienci restauracji McDonald's

Organy regulacyjne wciąż badają, czy kotlety wołowe McDonald's również mogą być przyczyną zatrucia, ale E. coli ginie w wołowinie, gdy jest odpowiednio przygotowana, jednak ćwierćfuntowy burger McDonald's jest podawany z surową, pokrojoną w paski cebulą.

McDonald's na wszelki wypadek wycofał ćwierćfuntowego burgera z około jednej piątej swoich restauracji w USA, w tym w Kolorado, Kansas, Utah i Wyoming, a także w częściach Idaho, Iowa, Missouri, Montany, Nebraski, Nevady, Nowego Meksyku i Oklahomy.

„Korporacja nakazała nam nie używać żadnej cebuli w przewidywalnej przyszłości” — powiedziała CNN Maria Gonzales, pełniąca obowiązki menedżera w Burger King w Longmont w stanie Kolorado.

Czytaj więcej

KFC w Australii i McDonald's Japonii mają problem z kurczakami i frytkami

McDonald's szybko zareagował, próbując ograniczyć szkody, jednocześnie starając się uspokoić klientów i zapewniając, że dania w restauracjach sieci są wciąż bezpieczne.

Bezpośrednio po wybuchu epidemii w McDonald's, wiele osób w stanie Kolorado nadal jadło w restauracjach sieci – wynika z informacji Reutera. Niektórzy unikali hamburgerów, wybierając na przykład Chicken McNuggets.

Restaurant Brands International - właściciel Burger Kinga oraz Yum Brands – właściciel Taco Bell i Pizza Hut, poinformowały, że wycofują świeżą cebulę z dań w menu. Rzecznik Burger Kinga powiedział w oświadczeniu, że około 5 procent lokali Burger King usunęło cebulę z menu.

McDonald's poinformował w czwartek, że Taylor Farms było dostawcą krojonej cebuli, która została wycofana – przypomina CNN. Firma wycofała kilka partii żółtej cebuli wyprodukowanej w zakładzie w Kolorado. Około 5 procent sklepów Burger King również otrzymuje dostawy od Taylor Farms, ale rzecznik firmy powiedział, że Burger King nie dostał jeszcze żadnych konkretnych informacji od organów ochrony zdrowia ani nie miał żadnych sygnałów o zatruciach klientów swoich restauracji.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gastronomia
Burger drwala wrócił do McDonald's. Cena na sezon 2024/2025
Gastronomia
Polaków stać na coraz mniej schabowych i pizzy. W Polsce drożej niż we Włoszech
Gastronomia
Popularna sieć restauracji amerykańskich na skraju bankructwa
Gastronomia
Nowy prezes Starbucks chce uprościć menu i przyciągnąć klientów
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Gastronomia
Zatrucie w McDonald’s: coraz więcej chorych. Lekarze ostrzegają przed „bardzo poważną chorobą”